امروز (دوشنبه) قرار است رهبران اروپایی نشستی را با نخست‌وزیر ترکیه برای بررسی بحران پناهجویان برگزار کنند و اتحادیه اروپا امیدوار است بتواند به نتایجی برسد که مانع ورود سیل مهاجران به یونان شود و مهاجرت از طریق کشورهای حوزه بالکان به آلمان را نیز متوقف کند.
کد خبر: ۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰        07 March 2016

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است نشست امروز بروکسل موضع سفت و سخت‌تری در خصوص پذیرش مهاجرانی که به یونان رسیده‌اند اتخاذ کند و به بستن مرزها بر روی افرادی که خود را از یونان به شمال اروپا رسانده‌اند، رسمیت ببخشد.

به دنبال مصادره یکی از روزنامه‌های منتقد ترکیه توسط دولت آنکارا، رهبران اتحادیه اروپا همچنین احتمالا نگرانی‌های خود نسبت به وضعیت حقوق بشر را به اطلاع احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه خواهند رساند.

دیپلمات‌های اروپایی پس از نشست روز یکشنبه نمایندگان این اتحادیه گفتند: رهبران اتحادیه اروپا قرار است به الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان نیز مجددا اطمینان دهند که برای اسکان هزاران تنی که در یونان مستاصل مانده‌اند و امیدوارند همانند سایرین در آلمان پناهنده شوند، کمک خواهند کرد.

حمایت اتحادیه اروپا از بسته شدن مرزها توسط مقدونیه، اتریش و دیگر کشورهای شمال اروپا با یونان همراه با تعهد جدیدی برای از سرگیری برنامه‌های متوقف شده برای تقسیم مجدد پناهجویان بین 28 کشور اتحادیه اروپا خواهد بود.

از سوی دیگر رهبران اتحادیه اروپا میان خشم نارضایتی از اقدام اخیر آنکارا در مصادره روزنامه زمان و نگرانی‌ها نسبت به از بین رفتن تمایل ترکیه برای توقف سیل مهاجرت به یونان گیرکرده‌اند.

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا پس از نشست روز یکشنبه گفت: این اقدام ترکیه یک تودهنی است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می‌خواهد نشان دهد که هرکار بخواهد می‌تواند انجام دهد.

دیپلمات‌ها گفتند: رهبران اتحادیه اروپا در نشست امروز نگرانی خود نسبت به این مساله را با داوود اوغلو مطرح می‌کنند اما برخی نگرانند که تمایل برای توقف سیل مهاجرت، حمایت اروپا از مخالفان اردوغان را ساکت کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: