سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری خانه سینما و با حضور هنرمندان مراسم روز درختکاری را در قالب کمپین «هر تهرانی یک درخت» برگزار کرد.
کد خبر: ۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶        06 March 2016
به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم که با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا میر کریمی مدیرعامل خانه سینما، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از هنرمندان برگزار شد سه درخت به نام‌های سیف الله داد، علی حاتمی و علی نصیریان در حیاط خانه سینما کاشته شد.

 در مراسمی که 15 اسفند ماه خانه سینما همزمان با روز درخت‌کاری برگزار شد؛ رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما با قدردانی از همراهی سازمان زیبا سازی، بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما در برپایی این برنامه گفت: ظاهرا باید با کره زمین صحبت کنم به عنوان مادری که به او بی‌احترامی‌، بی ادبی‌ و بی مهری کردیم و باید بابت این بی‌توجهی از او عذرخواهی کنیم.

وی اضافه کرد: در میان چندصد کهکشان یک کهکشان راه شیری داریم و از تمام کرات آن فقط کره زمین است که سبز است اما آن قدر به آن بی مهری کرده‌ایم که تنش تب آلود شده است و بابت این قضیه از آن عذرخواهی می‌کنیم.

میرکریمی خطاب به کره زمین گفت: زمین دیگر بیش از این گرم نشو! درست است که ما اشتباه کردیم اما درخت‌ها‌، پرندگان و ماهی‌های دریا گناهی ندارند آنها از شتاب تغییرات تو در شگفت هستند.

کارگردان فیلم «دختر» با توجه به تغییرات هر روزه کره زمین هشدار داد: ما نسبت به این تغییرات بی توجه هستیم، همین برنامه امروز در شرایطی برگزار می‌شود که گویی ماه اردیبهشت است اما قول می‌دهیم بچه‌های خوبی برای زمین باشیم و آنچه را پدرمان گفتند و گوش نکردیم‌، مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل خانه سینما ابراز امیدواری کرد که این برنامه حرکتی برای سراسر سال باشد و فقط به یک روز خلاصه نشود.

او با اشاره به دغدغه هنرمندان نسبت به محیط زیست ادامه داد: بچه‌های سینمایی در نهضت حمایت از محیط زیست ودفاع از آنچه فرزندانمان به آن نیاز دارند، می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

در ادامه برنامه محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به روایتی که درباره درختان در دین اسلام وجود دارد گفت: در ایام حج، آسیب زدن به یک درخت دیه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت فضای سبز در تهران بد نیست و نسبت به قبل از انقلاب بهتر است. به طوری که با استاندارد جهانی برابری می‌کند.

صلاحی ادامه داد: پیش از این فضای سبزمان فقط عمودی بود و شامل درخت می‌شد اما امروزه فضای سبز افقی یعنی چمن‌کاری و گل‌آرایی هم داریم. البته فرهنگ نگهداری از این فضا و توسعه آن به کمک هنرمندانمان بیشتر ماندگار می‌شود

او با اعتقاد بر اینکه هنرمندان می‌توانند موضوع محیط زیست و درخت‌کاری را در دستور کار خود قرار دهند یادآور شد: سال گذشته سازمان زیباسازی از سود تابلوهای‌ تبلیغاتی‌اش دست کشید و نگارخانه‌ای به وسعت شهر تهران برپا کرد که بیش از 90 درصد مردم و هنرمندان از آن رضایت داشتند.

صلاحی با اشاره به تبلیغات کالاهای تجاری در سراسر شهر یادآور شد: بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت‌های سامسونگ و ال جی گاه این تصور را به وجود می‌آورد که در کره جنوبی هستیم اما خوشبختانه امروزه موضوعات بهداشتی هم در کنار این تبلیغات به چشم می‌خورد.

او با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به محیط زیست و درخت‌کاری یادآور شد : 17 اسفند سال گذشته مقام معظم رهبری گفتند که وقتی از شرق تهران عبور می‌کنم، حس خفگی دارم. چون همه زمین‌های این منطقه در اختیار ارگان‌ها است. ایشان خواستند تا زمین‌ها را آزاد کنیم و مردم از آنها استفاده کنند به همین دلیل در فرصت کوتاهی هزار و 400 هکتار زمین در اختیار مردم قرار گرفت.

محمود صلاحی متذکر شد: خوشبختانه در آثار هنری محیط زیست اهمیت ویژه‌ای دارد در حال حاضر موضوعاتی مانند حفظ آب و تصفیه آن از نکات مهمی است که باید در سال آینده مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری نیز در سخنان کوتاهی گفت: در این سازمان تلاش می‌کنیم فضای شهر را فضای تبلیغات تجاری نکنیم، به همین دلیل کمپین‌هایی را به موضوعات سلامت‌، محیط زیست و... اختصاص داده‌ایم و حمایت و مساعدت هنرمندان می‌تواند در این زمینه بیشتر ما رایاری دهد.

ایشان در ادامه سخنان خود افزودند نگارخانه ای به وسعت یک شهر از جمله فعالیت های هنری و فرهنگی سازمان زیباسازی می باشد که تمام سازه های سازمان مشتمل بر سازه های فرهنگی و نیز سازهای تجاری به اکران آثار فاخر هنر در می آید. ایشان همچنین اظهار امیدواری کرد در جهت اعتلای اهداف هنری پیشرو باشیم.

در پایان برنامه احمد مسجد جامعی به نمایندگی از شورای شهر تهران در سخنانی گفت: این تهران که برخی با آن بد هستند خیلی هم خوب است ! از قدیم آن را چنارستان می‌نامیدند و در حال حاضر نام بسیاری از محلات تهران از درخت‌ها گرفته شده است مانند ونک‌، نارمک‌، هفت‌چنار ‌، وردآور و... همچنان که زیبایی نوروز و جشن ملی ایرانیان نیز به دلیل طراوت و سرسبزی که در این فصل سال در این سوی عالم رخ می‌دهد.

بعد از این سخنان هنرمندان حاضر در مراسم با همراهی مسجد جامعی، میرکریمی و علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی، نهال‌هایی را به نام زنده‌یاد علی حاتمی ، زنده‌یاد سیف الله داد و علی نصیریان کاشتند.

در این برنامه هنرمندانی همچون فرهاد توحیدی ، آتیلا پسیانی‌، بهرام رادان، نازنین کریمی، اشکان خطیبی، فاطمه گودرزی‌، مهتاب کرامتی‌، مجید مظفری‌، بهروز افخمی‌، فریال بهزاد ، رویا تیموریان، مسعود رایگان‌، کامران ملکی‌، محسن قاضی مرادی‌، رضا مقصودی‌، مهوش وقاری‌، اسماعیل براری‌، فلور نظری‌، مرجانه گلچین‌، جعفر صانعی مقدم،‌ روانبخش صادقی، احمد عربانی‌، اکبر قبوی ‌، هارون یشایایی‌، مهدی میامی‌، حجت قاسم‌زاده‌، نیکی مظفری‌ ‌، محمد رضا مویینی و ... حضور داشتند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: