مسابقات پنجگانه فینال لیگ برتر والیبال؛
رقابت های پنجگانه فینال لیگ برتر والیبال با حضور بانک سرمایه و پیکان از فردا آغاز می شود و قهرمان باید ۳ مسابقه را پیروز شود.
کد خبر: ۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹        06 March 2016
ماراتن بانک سرمایه و پیکان از فردا آغاز می شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ لیگ برتر والیبال به روزهای پایانی رسیده است جاییکه هر تیم، پیروز ۳ مسابقه از ماراتن پنج مسابقه‌ای فینال باشد، قهرمان رقابت ها خواهد بود.
لیگ برتر والیبال امسال با فراز و نشیب هایی همراه بود که از آنها می توان به انصراف ۲ تیم شهرستانی آلومینیم المهدی هرمزگان و شهرداری زاهدان به علل مالی، حضور ضعیف کاله مازندران و راه نیافتن این تیم به پلی آف، برخی اشتباهات داوری و اعتراضات و برخی رفتارهای غیر ورزشی بازیکنان هرچند کمتر از سال، پیش اشاره کرد.
به هر روی همانطور که از ابتدای فصل پیش بینی می شد فینالیست ها با توجه به بازیکنان حاضر در ۲ تیم تهرانی همان هایی بودند که از ابتدای فصل تا انتهای آن جزو تیم های اول و دوم لیگ بودند؛ بانک سرمایه و پیکان.
بانک سرمایه تیم تازه وارد به لیگ برتر والیبال است که با مصطفی کارخانه و به مدد به خدمت گرفتن بازیکنان ملی پوش در صدر جدول رقابت ها جاش خوش کرد.
پیکان تیم قدیمی و با چند عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال، رقابت های امسال را با حضور در رقابت های والیبال باشگاه های جهان آغاز کرد هرچند در آن رقابت ها حاشیه ای هم برای این تیم ایجاد شد اما در بازگشت همانطور که پیش بینی می شد شاگردان پیمان اکبری با حفظ ریتم خود توانستند در پایان مرحله مقدماتی به عنوان تیم دوم به مرحله پلی آف صعود کنند.
بانک سرمایه در پلی آف ابتدا آرمان ورزشی اردکان را به عنوان تیم هشتم صعودکننده به این مرحله پیش رو داشت و با توجه به ۲ پیروزی در مرحله مقدماتی بر این تیم در مرحله پلی آف در ۲ مسابقه با نتایج مشابه ۳-۰ به پیروزی رسید تا اولین تیم صعودکننده به مرحله نیمه پایانی باشد.
شاگردان مصطفی کارخانه در مرحله نیمه پایانی تیم ثامن الحجج خراسان را برابر خود دیدند تیمی که سرمربیگری آن را جبار قوچان نژاد برعهده داشت در مسابقه اول که در تهران برگزار شد قوچان نژاد به علت اعتراض به داوری چیزی که از این مربی با تجربه توقع نمی رفت کارت قرمز گرفت این مسابقه را بانک سرمایه ۳-۱ پیروز شد در مشهد بازهم شاگردان کارخانه ۳-۱ پیروز شدند و  بعنوان اولین تیم به فینال رقابتها راه یافتند.
پیکان و پیمان اکبری در مرحله پلی آف برابر تیم متین صالحین ورامین قرار گرفت در مسابقه اول ۳-۲ به پیروزی رسیدند در مسابقه دوم که ورامین میزبان ان بود شاگردان محمد ترکاشوند جوان که اولین حضورش در لیگ برتر والیبال را به عنوان سرمربی تجربه می کرد توانست پیکان را با همه بازیکنان ارزشمندش ۳-۰ شکست دهد در مسابقه سوم پیکانی ها کار را در خانه ۳-۱ تمام کردند.
پیکانی ها در مرحله نیمه پایانی تیم قدرتمند و سوم جدولی مرحله مقدماتی یعنی شهرداری ارومیه را پیش رو داشتند که از پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال بهره می برد، شاگردان پیمان اکبری در مسابقه اول برابر شهرداری ارومیه ۳-۱ به پیروزی رسید در مسابقه دوم در ارومیه اما این شاگردان جهانگیر سیدعباسی بودند که توانستند با نتیجه ۳-۱ به پیروزی برسند تا سرنوشت دومین تیم صعودکننده به فینال رقابت ها به مسابقه سوم کشیده شود.
در مسابقه سوم میان ۲ تیم در تهران با وجود اینکه شهرداری ارومیه ۲ ست اول و دوم را پیروز شدند اما پیکانی ها به خود آمدند و ۳-۲ به پیروزی رسیدند.
جهانگیر سیدعباسی پس از شکست تیمش برابر پیکان گفت: تفاوت تیم ما با تیم پیکان این است که آنها بازیکنان خوبی روی نیمکت دارند درحالیکه ما در این مسابقه ۲ بازیکن اصلی خود را به علت مصدومیت نداشتیم و جایگزین مناسبی هم در اختیار نداشتم. پیکان اکبری سرمربی پیکان هم پس از گرفتن جواز حضور تیمش در فینال رقابت های امسال گفت: ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم چرا که بیشتر مسابقه هایمان به ۴ یا ۵ سته شد.
به هر روی فردا یکشنبه نخستین مسابقه از ماراتن پنج مسابقه ای فینال برگزار می شود تیم های اول و دوم دور مقدماتی لیگ برتر والیبال با توجه به اظهارنظرهای سرمربیان ۲ تیم از امروز می توان هیجان رقابت را در خانه والیبال تهران به خوبی حس کرد.
اکبری می گوید: تیم بانک سرمایه تیم قدرتمندی است اطمینان دارم ۲ تیم در فینال با همه قوا خواهند جنگید و مسابقه سختی برای ۲ تیم خواهد بود. کارخانه می گوید: امسال در تیم تازه وارد بانک سرمایه توانستیم به خوبی ستاره های والیبال ایران را مدیریت کنیم نخستین بار بود که با کادر فنی تیم هماهنگی صددرصدی داشتیم و با درک متقابل و اتحاد تیم را برای فینال آماده کردیم.

برنامه پنج مسابقه فینال به شرح زیر است :
۱- یکشنبه ۱۶ اسفند بانک سرمایه - پیکان تهران
۲- دوشنبه ۱۷ اسفند بانک سرمایه - پیکان تهران
۳- پنجشنبه ۲۰اسفندپیکان تهران - بانک سرمایه
۴- جمعه ۲۱اسفند پیکان تهران - بانک سرمایه
۵- دوشنبه ۲۴ اسفند بانک سرمایه - پیکان تهران
همه مسابقات ساعت ۱۷ و در خانه والیبال تهران برگزار می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: