به زودی هوا گرم می شود و باز هم در تهران موج آلودگی آفت سفیدبالک یا عسلک پنبه، مردم را کلافه می کند.
کد خبر: ۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱        05 March 2016
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرداری تهران می گوید راهکار جدیدی برای این مشکل زیستی یافته.
  اداره فضای سبز منطقه 10 شهرداری تهران اعلام کرده با همکاری مرکز گیاه پزشکی کشور طرح تحقیقاتی کنترل آفت سفید بالک در این منطقه را اجرا کرده و طی آن تغییر میزبان آفت سفید بالک روی درخت زیتون و پیراکانتا را مطالعه کرده.
فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: به منظور کنترل سفید بالک در فصل زمستان و با توجه به دستورالعمل سازمان بوستان ها و فضاي سبز، طی بازديدهاي به عمل آمده از سطح بوستان ها، شفیره (سنین لاروی) پشت برگ درختان زیتون موجود در بوستان های سطح محدوده با تراکم قابل توجه مشاهده شد.
او گفت: پس از بررسی نمونه های جمع آوری شده در آزمایشگاه کلینیک گیاه پزشکی، تمام مراحل زندگی سفید بالک از مرحله تخم تا لارو سن چهار و خروج آن از پوسته مشاهده شد.
شهردار منطقه یادآور شد: به گفته ی دکتر منظری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ، لاروهای موجود متعلق به جنس مورد نظر سفید بالک بوده و گزارش وجود شفیره سفید بالک روی برگ درختان زیتون و برگ پیراکانتا یافته ای جدید محسوب می شود که برای اولین بار توسط اداره فضای سبز شهرداری منطقه 10 گزارش شد .
عظیمی در ادامه گفت: با توجه به گزارش اعلام شده از سوی مرکز تحقیقات منطقه 10، عملیات روغن پاشی (Volk Oil) درختان زیتون از طرف سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران جهت کنترل آفت مذکور در دستور کار مناطق 22 گانه قرار گرفت.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: