فینالیست‌های فصل قبل لیگ والیبال این بار در نیمه نهایی به یکدیگر برخورد کردند. سهم هر کدام از دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان از دو مسابقه قبلی، یک پیروزی بود و در مسابقه سوم در تهران به دنبال فینالیست شدن بودند
کد خبر: ۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱        07 March 2016
سپهر خرمی - تحریریه اطلس خبر | فینالیست‌های فصل قبل لیگ والیبال این بار در نیمه نهایی به یکدیگر برخورد کردند. سهم هر کدام از دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان از دو مسابقه قبلی، یک پیروزی بود و در مسابقه سوم در تهران به دنبال فینالیست شدن بودند.
بازی با برتری مطلق یاران سعید معروف آغاز شد. پیکان تیم بهتری بود بدون شک. در اکثر پست‌ها ترکیب کاملتر و در بهترین حالت برابر با شهرداری داشت. با این حال همه دیدند که چطور در دو ست ابتدایی در مقابله با این تیم ناتوان بود. تاکتیک جدید پیمان اکبری اصلا جواب نداده بود و این تیم بازهم از همان نقطه ضعف بازی‌های قبلی خودش یعنی دریافت کننده لطمه می‌خورد. یکی از تاکتیک‌های پیمان اکبری حذف تقریبا صد در صدی سرویس‌های پرشی بود و تقریبا تمام بازیکنان پیکان به غیر از چند صحنه، سرویس‌های جهشی موجی می‌زدند. سرویس‌هایی که اثرش در ست‌های سوم به بعد با کمتر شدن تمرکز دریافت کننده‌های شهرداری بیشتر شد. دریافت‌ها که به معروف نرسید، مشکلات تیم ارومیه هم آغاز شد و رفته رفته هم نظم تیمی ارومیه‌ای‌ها به هم ریخت.
سعید معروف از آن دست کاپیتان‌هایی است که با توجه به شخصیت کاریزماتیکش، بازیکنان نیز حرف شنوی خاصی از او دارند اما این امر به صورت اشتباهی به معروف مشتبه شده است که می‌تواند حتی در کار مربی نیز دخالت کند. معروف که در این چند سال همواره بهترین نمایش را در تیم ملی داشته، در آخرین روزهای حضور کواچ در تیم ملی به وضوح در تصمیمات فنی سرمربی نیز دخالت می‌کرد. با این حال پنج شنبه باز هم شاهد دخالت او در تصمیمات فنی مربی بودیم و نتیجه آن چیزی بود که دیدیم. شکست تیم ارومیه پس از پیروزی در دو ست ابتدایی. معروف حتی در بهترین شرایط مسابقه از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد تا تیمش شرایط روحی مساعدی را نیز تجربه نکند .
سعيد معروف در هر دو بازي اخير تيم شهرداري اروميه كه در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر مقابل پيكان تهران برگزار شد با كارت قرمز داور جريمه شد؛ كارتي كه در بازي اول به دليل اعتراض و در بازي دوم براي درگيري با پاسور تيم مقابل و رفتن به زمين نصيبش شد. درگيري «سعيد معروف» و «والريو ورميليو» ايتاليايي ناشي از يك داستان قديمي است؛ داستاني كه در سال ٢٠١٠ و در چارچوب رقابت‌هاي قهرماني جهان و در ست پاياني ديداري كه تيم ملي ايران با ايتاليا برگزار كرد، استارت خورد. حالا و پس از گذشت شش سال از آغاز اين درگيري‌ها، والريو بار ديگر توانست از ترفند زيركانه خود مقابل سعيد معروف استفاده كند و با عصباني كردن او بازي را به نفع تيمش برگرداند. هرچند اتفاق همان اتفاق بود و به نوعي تكرار تاريخ محسوب مي‌شد، اما همه از ميرسعيد زيرك واليبال ايران، كه حالا شش سال تجربه بيشتر در توشه خود دارد، انتظار كنترل رفتار بيشتري داشتند. اين موضوع كه پاسور ايتاليايي پيكان رفتار شايسته‌اي در زمين مسابقه ندارد و بارها اتفاق افتاده چه در اين فصل و چه فصل قبل جنجال آفريني كند، بر كسي پوشيده نيست. بازيكني كه به نوعي پاي ثابت درگيري‌هاست و بسيار ماهر و هوشمندانه روي اعصاب ياران حريف راه مي رود، اين‌بار هم توانست به خوبي از ترفند هميشگي‌اش استفاده كرده و آرامش همتاي خود در شهرداري اروميه را بگيرد.
با این حال شهرداری ارومیه بازی برده را مقابل تیم باتجربه پیکان با حساب 3-2 واگذار کرد تا سعید معروف پس از پایان این مسابقات و در آستانه آغاز آخرین مرحله مقدماتی انتخابی المپیک به رفتار خود بیشتر توجه کند.


برچسب ها: سعید معروف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: