حواشی پیرامون فدراسیون فوتبال انگار تمامی ندارد. پس از خبر ردصلاحیت احتمالی علی کفاشیان و استعفای ساختگی کی‌روش و سایر ابهامات مالی، این بار خبری تکان‌دهنده به بیرون درز پیدا کرده است. اساسنامه فدراسيون فوتبال هشت سال است كه تاييديه و مصوبه هيات دولت را ندارد
کد خبر: ۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱        06 March 2016
گزارش روز - تحریریه اطلس خبر | حواشی پیرامون فدراسیون فوتبال انگار تمامی ندارد. پس از خبر ردصلاحیت احتمالی علی کفاشیان و استعفای ساختگی کی‌روش و سایر ابهامات مالی، این بار خبری تکان‌دهنده به بیرون درز پیدا کرده است. اساسنامه فدراسيون فوتبال هشت سال است كه تاييديه و مصوبه هيات دولت را ندارد و در تمام اين‌‌ سال‌ها فوتبال ايران با يك اساسنامه غيرقانونی كه به قوانين داخلی جمهوری اسلامي ايران پشت كرده اداره شده است؛ خبری كه به صورت رسمي هم تاييد شد و مديران كنوني فدراسيون فوتبال و مقامات سابق سازمان تربيت‌بدني هيچ پاسخ شفاف و قانع‌كننده‌ای درباره آن به مردم و رسانه‌ها نداده‌اند.

نخستين بار شنبه ٢٤ بهمن ماه گذشته بود كه روزنامه اعتماد درباره ابهامات عجيب در سرنوشت اساسنامه فدراسيون فوتبال گزارشی اختصاصی منتشر كرد. در آن گزارش رسما عنوان شده بود كه بر‌خلاف حرف‌هايی كه در هشت سال گذشته در رسانه‌ها و محافل ورزشی زده شده بود، اساسنامه اصلاحي در دوره كميته انتقالي، به تصويب هيات وزيران نرسيده است. اين در حالی است كه تا قبل از انتشار اين گزارش هميشه عنوان مي‌شد كه هشت سال پيش اساسنامه در تاريخ ٢٤/٥/٨٦ به تاييد و تصويب هيات وزيران رسيده است.
البته كيومرث هاشمي يك ماه قبل در تاريخ ١٨/٤/٨٦ خبر تاييد اساسنامه اصلاحي از سوي فيفا را به رسانه‌ها و مردم داده و گفته بود: «سرانجام اساسنامه فدراسيون فوتبال كه توسط كميته انتقالی اين فدراسيون تدوين شده بود به تصويب فيفا رسيد. با پيگيری انجام شده برای ما قابل پيش‌بينی بود كه اساسنامه تدوين شده به تصويب فيفا برسد. تمام مواردی كه مد نظر ما بود خوشبختانه از سوي فيفا رعايت شده است و با تصويب نهايي هم‌اكنون آماده ارايه به هيات وزيران است. سعي كرده‌ايم مواردي را در اساسنامه بگنجانيم و به تصويب فيفا برسد كه كوچك‌ترين مشكلي پيش نيايد و به‌طور حتم در هيات وزيران هم مشكل خاصی نخواهد بود. در اين زمينه با نظر مثبت فيفا و بدنه كارشناسی اين انتظار مي‌رود كه در دولت هم با مشكل مواجه نشود».
صبح امروز نیز محمد حسن انصاری‌فر عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال پس از چندین بار اصلاحات به تصویب هیئت دولت وقت رسیده بود.
فعالیت غیرقانونی فدراسیون فوتبال طی 8 سال
علي كفاشيان، رييس فعلي فوتبال ايران هم چهار سال قبل در آستانه انتخابات فدراسيون فوتبال اصلاحاتي اساسي در اساسنامه فدراسيون فوتبال انجام داد. در آن زمان البته طبق گزارش رسمي كه از سوي كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي منتشر شد، اساسنامه تاييديه و تصويب فيفا و هيات دولت را نداشت. در واقع چهار سال پيش هم تاريخ تكرار شد و باز هم فوتبال ايران به ادامه تبعيت از يك اساسنامه غيرقانوني ادامه داد. حالا اما سازمان بازرسي روي اين قضيه دست گذاشته است. مديران فدراسيون فوتبال مدعي هستند كه اساسنامه وقتي تاييديه فيفا را دارد از قوانين فيفا تبعيت مي‌كند و مجموعه‌اي دولتي نيست. مديران كنوني اين مجموعه روي ادامه فعاليت در فوتبال اصرار دارند. اين وسط اما هيچ يك از آنها به قوانين داخلي كشور اهميتي نمي‌دهند. به همين دليل انتظار مردم و رسانه‌ها از محمود گودرزي،
 وزير ورزش و جوانان اين است كه به صورت ويژه به زواياي مختلف پرونده جنجالي اساسنامه فوتبال ايران ورود كند.

برچسب ها: علی کفاشیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: