معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقرار ثبات و امنیت در کل منطقه از منافع مشترک ایران و ترکیه به شمار می‌رود اظهار کرد: ما امروز در دو جلسه با آقای داوود اوغلو در زمینه روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگوهای مفیدی داشتیم.
کد خبر: ۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷        05 March 2016
به گزارش ایسنا،اسحاق جهانگیری صبح امروز در نشست خبری خود با داوود اوغلو با بیان اینکه ما در بسیاری از زمینه ها با ترکیه اشتراک نظر داریم ، گفت:‌ ممکن است در برخی مسائل منطقه‌ای هم اختلاف نظر داشته باشیم اما سعی می‌کنیم با مدیریت این اختلاف ها مشکلات منطقه را حل کنیم.

وی در ادامه افزود:‌ بین دو کشور ایران و ترکیه مسائل دو جانبه ای بسیار مهمی وجود دارد که امروز درباره آن گفت‌وگو کردیم. درباره مسائلی از قبیل نفت، انرژی ، حمل ونقل ، گمرک،‌ تعرفه های ترجیحی، بانک و گردشگری مذاکره شد و توافق هایی هم حاصل گردید.

جهانگیری با اشاره به اینکه ترکیه یکی از مقصدهای مهم گردشگری ایرانیان بوده و سالیانه بین یک و نیم تا دو میلیون ایرانی به ترکیه می‌رود ، خاطر نشان کرد: امیدواریم گردشگران ترک نیز به ایران سفر کنند و ترکیه در زمینه گردشگری در ایران سرمایه‌گذاری کند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان افزود: ما حجم سی میلیارد دلاری برای مبادلات دو کشور تعیین کرده بودیم قرار شد در یک ماه آینده کمیسیون مشترک دو کشور در ترکیه تشکیل شود تا تمام موانع مبادلات دو کشور شناسایی و برطرف شود. ما تلاش می‌کنیم تا به این هدف دست پیدا کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: