معاون ترامپ در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد:
معاون رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای ایران گفت که ایالات متحده هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.
کد خبر: ۱۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳        18 February 2017
معاون رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای ایران گفت که ایالات متحده هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

به گزارش اطلس خبر به نقل از یورونیوز، مایک پنس که در جریان پنجاه و سومین کنفرانس بین‌المللی امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد گفت کاهش تحریم‌های ایران آزادی بیشتری به این کشور برای تهدید منطقه خاورمیانه داده است.

او با تکرار این ادعا که ایران به عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم است، گفت: «آمریکای تحت رهبری دونالد ترامپ کماکان متعهد است تا تضمین کند که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و نخواهد توانست کشور ما، متحدان منطقه‌ای ما و به ویژه اسرائیل را تهدید کند.»

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنرانی خود با اشاره به خطر تروریسم اسلامی در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا، بر تعهد واشنگتن بر مبارزه با داعش تا نابودی کامل آن تاکید کرد. دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود مبارزه ایران و روسیه با داعش را «خوب» توصیف کرده بود.

بی‌بی‌سی هم نوشت مایک پنس در بخش دیگری از سخنانش به رهبران اروپایی اطمینان خاطر داد که آمریکا حمایتی «تزلزل‌ناپذیر» از ناتو دارد و اضافه کرد که آمریکا «امروز و هر روز در کنار اروپا ایستاده است».

البته معاون رییس جمهور آمریکا از این مساله انتقاد کرد که در میان اعضای ناتو تنها چهار کشور به تعهد خود برای هزینه حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص ملی در امور دفاعی پایبند بوده‌اند.

او همچنین گفت دولت ترامپ در عین حال که به دنبال یافتن اشتراکاتی با روسیه است، خواهان پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی و پاسخگویی آن در برابر اقداماتش خواهد بود.

پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ درحالی برگزار می‌شود که ایران، هرگونه برنامه برای دیدار میان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور و رکس تیلرسون، همتای آمریکایی وی را رد کرده است. در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، دیدار و گفت‌و‌گو میان آقای ظریف و جان کری، یکی از برنامه‌های معمول در جریان شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی بود.
برچسب ها: برجام ، معاون ترامپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: