تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم، یک مجله ویدیویی اینترنتی با موضوع گالری‌های ایران، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های هنری و معرفی هنرمندان تجسمی در اختیار مخاطبان قرار دهیم. البته در نظر داریم این مسیر را در هنرهای دیگر هم ادامه دهیم و زمینه را طوری فراهم کنیم تا مولتی‌مدیا به تئاتر، موسیقی و معماری هم وارد شود.
کد خبر: ۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱        04 March 2016

به گزارش ایسنا، مدیرمسئول نخستین «مجله ویدیویی هنرهای تجسمی» گفت: در حوزه هنرهای تجسمی، کم‌کاری و غفلت در زمینه ساخت فیلم‌های مستند وجود داشته و منابع تصویری که بتوان به آن‌ها استناد کرد، آن‌طور که باید در دسترس علاقه‌مندان قرار نگرفته است.

امین بیگی درباره‌ی ایده‌ی راه‌اندازی نخستین مجله ویدیویی هنرهای تجسمی، توضیح داد: به‌دلیل نبودن منابع تصویری و مولتی‌مدیا در عرصه هنرهای تجسمی، ورود رسانه‌های جدید به زندگی مردم و این‌که به‌راحتی می‌توان در گوشی‌های تلفن همراه فیلم تماشا کرد، این ایده به ذهنم رسید که یک مجله ویدیویی با محوریت هنرهای تجسمی راه‌اندازی و آن را در فضای مجازی منتشر کنیم.

او اظهار کرد: در این مجله، فیلم‌هایی منتشر می‌شوند که محوریت آن‌ها معرفی هنرمندان تجسمی، گالری‌ها و برنامه‌های هنری است. مسلما تأثیری که این مدیا بر مخاطبان می‌گذارد، از رسانه‌های مشابه بیشتر است. تأثیر ویدیو بر اقتصاد هنر، معرفی آن و اثرگذاری روی مخاطب، بیشتر از پوستر است، چون مخاطب با حس‌های دیگرش هم درگیر اثر می‌شود و و جذابیت بیشتری برایش دارد.

بیگی همچنین بیان کرد: به همین دلیل تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم، یک مجله ویدیویی اینترنتی با موضوع گالری‌های ایران، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های هنری و معرفی هنرمندان تجسمی در اختیار مخاطبان قرار دهیم. البته در نظر داریم این مسیر را در هنرهای دیگر هم ادامه دهیم و زمینه را طوری فراهم کنیم تا مولتی‌مدیا به تئاتر، موسیقی و معماری هم وارد شود.

او به لزوم معرفی و نمایش چهره‌های مطرح هنری به مخاطبان تجسمی اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم، هنرمندان مطرح و بنام را با آثارشان می‌شناسند و شاید با چهره‌ی آن‌ها آشنا نباشند. این مجله سعی دارد فاصله بین مخاطبان جدی هنرهای تجسمی و هنرمندان این عرصه را کم کند. در حوزه هنرهای تجسمی، کم‌کاری و غفلت در زمینه ساخت فیلم‌های مستند وجود داشته است.

بیگی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی نخستین شماره‌ی «مجله ویدیویی هنرهای تجسمی» که اسفندماه منتشر شد، گفت: اولین مجله ویدیویی هنرهای تجسمی به میزبانی گالری «اُ» تهیه شد. معمولا پلاتوهای مربوط به مجله، در همان گالری که در مجله معرفی خواهد شد، تهیه می‌شوند. در معرفی گالری نیز نوع هنری که به آن می‌پردازد و سیاستش مطرح می‌شود. همچنین در هر شماره هنرمندان از نمایشگاه‌های هنری می‌گویند و آن‌ها را به مخاطبان معرفی می‌کنند. این مجله نوعی پیشخوان است تا قبل از افتتاح نمایشگاه، هنرمندان آن‌ها را به مخاطبان معرفی کنند. شماره آینده نیز یک ویژه‌نامه برای نوروز است و برنامه‌های خاصی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

او همچنین افزود: نخستین مجله ویدیویی با هزینه شخصی به سرانجام رسید و به‌دنبال جذب اسپانسر برای شماره‌های آینده هستیم. هدف ما، انجام یک کار فرهنگی است که امیدوارم در جامعه جا بیفتد و ارگان‌ها و نهادها در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، اولین مجله ویدیویی گالری‌گردی و اولین رسانه ویدیویی تجسمی به مدیرمسؤولی امین بیگی با اجرایی از ساغر مسعودی و گفت‌و‌گو با پویا آریانپور منتشر شده است. آیدین خانکشی‌پور هنرمند این شماره است و بابک اطمینانی، پویا آریانپور، فرهاد آذرین، اشکان صانعی، آنیما احتیاط، علی کوره‌چیان، سولماز نباتی، مهسا ذاکری، عیسی جباری، شوکا حسینی، علی سرابی، حسین سلیمانی، مارال بنی‌آدم، و محمد تیام با صدای خود در تهیه‌ی آن همکاری کرده‌اند.

علاقه‌مندان برای دیدن این مجله ویدیویی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.aparat.com/v/wXiHd مراجعه کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: