معرفی مثلت جدید مربیان والیبال ایران؛
سه مربی که به عنوان گزینه های فدراسیون والیبال برای تیم ملی انتخاب شده اند، مشخص شدند.
کد خبر: ۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹        02 January 2017
سه مربی که به عنوان گزینه های فدراسیون والیبال برای تیم ملی انتخاب شده اند، مشخص شدند.

به گزارش اطلس خبر، والیبال ایران همچنان دنبال مربی است و در هر مقطعی برخی مربیان به عنوان گزینه های نهایی معرفی می شوند و اتفاقی هم نمی افتد.

آخرین بار از دجورجی، آناستازی و استویچف به عنوان سه گزینه نهایی فدراسیون والیبال نام برده شد که در نهایت هر سه گزینه منتفی شدند.

حالا نوبت به سه گزینه دیگر رسیده است؛ مائورو بروتو، خاویر وبر و ایگور کولاکویچ به عنوان مثلت جدید مربیان خارجی مطرح شده اند که قرار است یکی از آنها سرمربی ایران شود.

بروتو ایتالیایی مربی گری را از سال ۱۹۹۴ با تیم تورینو آغاز نمود و تا سال ۲۰۰۵ هدایت تیم های المپیاکوس، کوپرا پیاچنزا، لوبه بانکا و پادوا را بر عهده داشت. وی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به عنوان سرمربی تیم ملی فنلاند فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۰۷ به عنوان بهترین مربی سال فنلاند انتخاب شد. بروتو در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ دستیار مربی ایتالیا بود و در راه کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی اروپا، نقره بازی‌های المپیک و برنز و نقره لیگ جهانی نقش بسزایی داشت. بروتو از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ سرمربی تیم کابگا مونتی چیاری و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ سرمربی تیم لوبه بانکا ماچراتا بود. وی از زمانی که هدایت تیم ایتالیا را بر عهده گرفت، با این تیم مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال نقره جام جهانی ۲۰۱۱ و مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۱۴ را کسب کرده است.

خاویر وبر  که عضو سابق تیم ملی والیبال آرژانتین بود با تیم ملی آرژانیتن مدال برنز بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۸ را به دست‌آورد. وبر از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین بود. او در مدت پنج سال حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین به عناوینی نظیر مقام نهم قهرمانی والیبال جهان ۲۰۱۰، مقام پنجم المپیک ۲۰۱۲ لندن و عنوان تاریخی چهارمی لیگ جهانی ۲۰۱۱ رسید.

کولاکویچ صرب با دو حضور در المپیک در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانست به عنوان پنجم و نهم برسد اما این مربی دو نایب قهرمانی و یک مدال برنز رقابت‌های لیگ جهانی را در کارنامه خود ثبت کرده است. او در بین مربیان صرب محبوبیت زیادی دارد اما بعد از مدت ها کار موفق در تیم ملی کشورش جای خود را به نیکولا گربیچ اسطوره داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: