پرسپولیس ایران معمولا در گروه مقدماتی لیگ قهرمانان اسیا با تیم های قدرتمندی هم گروه می شود و خیلی کم پیش آمده که قرعه مناسبی داشته باشد با این حال قصد داریم بازیکنان خارجی تیم های هم گروه پرسپولیس را با بازیکنان خارجی امسال پرسپولیس قیاس کنیم.
کد خبر: ۱۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵        19 December 2016
پرسپولیس ایران معمولا در گروه مقدماتی لیگ قهرمانان اسیا با تیم های قدرتمندی هم گروه می شود و خیلی کم پیش آمده که قرعه مناسبی داشته باشد با این حال قصد داریم بازیکنان خارجی تیم های هم گروه پرسپولیس را با بازیکنان خارجی امسال پرسپولیس قیاس کنیم.

به گزارش اطلس خبر، پرسپولیس در حالی از اسفند ماه سال جاری گام به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد و باید با الهلال عربستان، الریان قطر و پلی‌آف یک (برنده دیدار الوحده امارات با تیم پیروز دیدار الوحدت اردن - بنگلور هند) مصاف دهد که به اعتقاد خیلی از کارشناسان روی نیمکت ذخیره‌ها بازیکنان قابلی ندارد که بخواهد در این مسابقات روی آنها حساب کند. شاید اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس  در جذب نفرات خارجی و حفظ ساسان انصاری، احمد نوراللهی و امید عالیشاه (این دو بازیکن آخر در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار دارند) تدبیر بهتری به خرج می‌دادند الان هواداران این تیم نگران آینده تیم‌شان در رقابت‌های بین‌المللی نبودند.

نکته قابل توجه اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس کوچکترین توجهی به انتقاداتی که از بازیکنان اوکراینی تیم‌شان می‌شود ندارند و در روز‌هایی که هواداران این تیم انتظار دارند باشگاه به فکر پیدا کردن جایگزین مناسب برای آنها باشند، این مسئولان آپارتمان‌های جدید و گران قیمت در اختیار این بازیکنان قرار داده‌اند تا حداقل در ایران به آنها بد نگذرد! در زیر مقایسه‌ای بین بازیکنان خارجی پرسپولیس و حریفان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده‌ایم تا مسئولان باشگاه پرسپولیس بیش از قبل متوجه اشتباهات خود شوند.

سه برزیلی و یک اروگوئه‌ای ستاره‌های الهلال

لیو یوناتینی (مهاجم برزیلی)، تیاگو آلفیس (هافبک برزیلی)، نیکولاس میلیسی (هافبک اروگوئه‌ای) و کارلوس ادواردو (هافبک برزیلی) از بازیکنان شاخص الهلال هستند که رامون دیاز  سرمربی آرژانتینی این تیم روی آنها در لیگ قهرمانان آسیا حساب ویژه باز کرده است. یوناتینی مهاجم برزیلی در این فصل به الهلال پیوست و سابقه دو فصل بازی در لیگ برتر پرتغال با تیم استوریل و سری A برزیل را در کارنامه فوتبالی خود دارد. تیاکو آلفیس هافبک -مهاجم برزیلی یک فصل از حضورش در تیم عربستانی می‌گذرد و او هم سابقه دو فصل بازی در کی لیگ کره‌جنوبی با تیم‌های سئونگنام و پوهانگ را دارد و قبل از آن هم در سری B برزیل بازی می‌کرد. میلیسی هافبک اروگوئه‌ای دیگر خرید این فصل الهلال بوده که سابقه دو فصل بازی در لیگ برتر کشورش با تیم‌های پلازا و دانوبیو را دارد. ادواردو دومین فصل حضورش در الهلال را تجربه می‌کند. بازی در تیم نیس فرانسه و پورتوی پرتغال نیز در کارنامه فوتبالی این بازیکن قبل از پیوستن به تیم عربستانی دیده می‌شود. الهلال با این بازیکنان خارجی با کیفیت خود در حال حاضر صدرنشین لیگ کشورش است و حریف اصلی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید.

الریان به دنبال جذب بازیکنان جدید

حریف قطری پرسپولیس ۵ بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد و به دنبال این است که برای لیگ قهرمانان آسیا بازیکنانی با پاسپورت آسیایی به لیست خود اضافه کند. ناتان اوتاویو، مدافع برزیلی از سال ۲۰۱۰ در تیم جوانان الریان عضویت داشته و ملیت قطری هم دارد. گونزالو ویرا مدافع اروگوئه‌ای دو فصل  از حضورش در الریان می‌گذرد و سابقه سه فصل بازی در لیگ برتر اروگوئه با تیم پنارول را در کارنامه دارد. کو میونگ هافبک کره جنوبی دومین فصل است که در الریان بازی می‌کند و پیش از این در تیم‌های پایه‌ای و اصلی اف سی سئول کره بازی کرده است. یزوس پاسوکا هافبک اروگوئه‌ای نیز دو فصل است که در الریان بازی می‌کند و پیش از این  سه فصل در تیم الشحانیه قطر عضویت داشت. سرجیو گارسیا مهاجم آرژانتینی که سابقه بازی در بارسلونا (مدتی کوتاه) ساراگوسا و اسپانیول در کارنامه‌اش دیده می‌شود دومین فصل حضورش در تیم قطری را تجربه می‌کند.

پرسپولیس با ۳ بازیکن اروپایی اما...

پرسپولیس تهران معمولا در خرید بازیکنان خارجی وسواس خاصی ندارد و به واسطه حضور دلال ها، هر بازیکن خارجی از هر کشوری به راحتی می تواند به این تیم بیاید !

در فصل جدید پل یانکسی و الکساندر پریموف دو بازیکن بالای ۳۰ سال ، بدون داشتن تیم با قراردادی ۲ ساله به این تیم پیوستند که بار دیگر حضور دلال ها در این تیم کاملا مشهود باشد که نقش بسزایی  در نقل و انتقالات باشگاهی دارند.

پریوموف و پل یانسکی اوکراینی دو بازیکن اوکراینی که نتوانستد انتظار کادر فنی و هواداران را براورده کنند را باید با بازیکنان تراز اول الهلال و الریان قطر قیاس کرد.

تنها خرید قابل توجه و مفید خارجی این فصل پرسپولیس، رادوشدیچ است که در غیاب بیرانوند به خوبی از حفاظت دروازه پرسپولیس برآمد و اشتباه تاثیر گذاری نداشت.

مدیریت باشگاه پرسپولیس می توانست به راحتی جلوی چنین انتقالی را بگیرد تا حداقل دلارهای دولتی خرج چنین بازیکنانی نشود که بعدها برانکو از این بنالد که نیمکت و داشته های تیمی ش همین است !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: