مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: مصوبه شماره ۱۳۷۵۵۸ مورخ ۲۱ دیماه ۱۳۹۴ هیأت دولت در خصوص افزایش جریمه های تخلفات رانندگی به میزان بیش از تورم به موجب رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد.
کد خبر: ۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰        02 March 2016
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، علی اکبر بختیاری افزود: بر اساس این مصوبه قرار بود، از محل اخذ جرائم رانندگی در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای دولت افزوده شود که با توجه به ابطال آن، مصوبه مذکور اجرا نشده، منتفی شد.
وی افزود: با شکایت یکی از وکلا که این مصوبه را خلاف ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ می دانست، موضوع بررسی آن در کمیسیون تخصصی آغاز و پس از طرح در صحن هیات عمومی دیوان عدالت اداری، قضات پس از بحث و تبادل نظر، رای به ابطال مصوبه دادند.
به گفته مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، مصوبه افزایش نرخ جریمه های راهنمایی و رانندگی را هیأت دولت در جلسه ششم دی ماه سال جاری به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری کشور، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و همچنین به استناد مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی اصلاح و ابلاغ کرد تا پس از طی مراحل قانونی اجرایی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: