« غلامعلی حداد عادل» سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان و سرلیست نامزدهای آن در تهران با اذعان به پذیرش نتیجه این انتخابات گفت که هنوز تصمیم نگرفته است به نتایج اعلام شده اعتراض کند.
کد خبر: ۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰        02 March 2016
به گزارش ایرنا، حداد عادل روز سه شنبه در حاشیه سومین همایش زبانشناسی و آموزش زبان فارسی در مشهد افزود: « اعتراض حق همه است و اعتراض داشتن هم بد نیست اما من هنوز قصدی برای اعتراض به نتایج انتخابات ندارم. »
وی خاطرنشان کرد: اعتراض از راه غیر قانونی و اردوکشی خیابانی بد است و گرنه اعتراض از طریق مجاری قانونی و قانون را فصل الخطاب دانستن و تسلیم مجاری قانونی شدن مشکلی ندارد و قانون هم این امر را پیش بینی کرده است.
طبق آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، فهرست بزرگ اصولگرایان در تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در همان مرحله اول و بطور کامل در برابر فهرست ۳۰ نفره رقیب خود - اصلاح طلبان- که با نام «فهرست امید» منتشر شده بود، شکست خورد اما در شهرهای بزرگ دیگر، نظیر مشهد، اصولگرایان پیروزی قاطعی بدست آوردند.
حداد عادل، شکست اصولگرایان در تهران را به دلیل شرایط خاص حاکم بر پایتخت دانست و افزود: این امر فقط به این استان اختصاص دارد.

* در مرحله دوم اصولگرایان بیشتر راه پیدا می کنند
بر همین اساس، حداد عادل گفت: نتیجه کلی انتخابات دهمین دوره مجلس به دور دوم وابسته است و در یک پیش بینی واقع بینانه می توان گفت در مرحله دوم اصولگرایان بیشتر انتخاب می شوند اما مجلس دهم شبیه هیچکدام از مجلس های ۹ گانه قبلی نخواهد بود.
او که در حال حاضر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس است، افزود: مجلس دهم هویت ویژه ای خواهد داشت که در آن تندروی ها و هنجارشکی های مجلس ششم و نهم نبوده و به هیچ کدام از این دو مجلس شبیه نخواهد بود.
حداد عادل پیش بینی کرد در مجلس دهم اکثریت با تفکر اصولگرایی باشد اما به عقیده وی، شاید بتوان راهکاری ارائه کرد که از طریق آن، دو تفکر اصلاح طلبی و اصولگرایی با هم بیشتر کار کنند.
وی گفت: هرچند در تهران اصولگرایان پیروز نشدند اما ائتلاف تجربه ای است که از آن راضی هستند و برای حفظ آن در آینده تلاش خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: