معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۱۰۶ درصدی کتاب‌های موجود در مدارس کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱        01 March 2016
به گزارش فارس، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی که امشب در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است،‌ اظهار داشت: امشب در این همایش از 64 پیشکسوت امور تربیتی یعنی از هر استان 2 نفر تجلیل شد.
 
وی به فعالیت‌های انجام شده در معاونت پرورش و تربیتی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در 3 سال اخیر شاهد احیای مراکز دارالقرآن بو.دیم که رشد 100درصد را نشان می‌دهد و از افتخارات آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید است.
 
کفاش به طرح امام شناسی اشاره کرد و ادامه داد:‌ طرح امام‌شناسی برای آشنایی با سبک زندگی ائمه معصومین (ع) اجرا شد که شاهد رشد صددرصدی آن بودیم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدادی کتاب‌یاران با 155 درصد رشد از دیگر فعالیت‌های این معاونت است، افزود: تعدادی کتاب‌های موجود در مدارس در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 166.77 درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی 140 درصد رشد داشته است، ادامه داد: آزمون‌های مشاوره‌ای و بهداشت روانی 200 درصد رشد، ایجاد پرونده الکترونیکی مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان 200 درصد رشد، ساماندهی اردوهای زیارتی و فرهنگی 481 درصد رشد و اعزام به عتبات عالیات نیز 100 درصد رشد داشته است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدوارم در سال 95 شاهد تحول شگرف در فعالیت‌های پرورشی و با نشاط سازی مدارس باشیم، گفت: در راستای سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش بهسازی نیروی انسانی را در پیش گرفتیم که شعار تغییر مربی تربیتی به راهبر تربیتی با توانمندسازی مدیران و برگزاری دوره آموزشی انجام شد.
 
کفاش افزود: اجرای طرح مبین یعنی مدیریت یاوران نماز برای 4500 مدرسه مدرسه متوسطه، آموزش بیش از 3 هزار مربی اردویی و تشکیلات دانش‌آموزی از دیگر فعالیت‌های این معاونت بوده است.
 
وی به انتشار 5 عنوان ماهنامه تربیت اشاره کرد و گفت: ماهنامه‌های «تربیت»، «تربیت قرآنی»، «تربیت سیاسی اجتماعی»، «تربیت مشاوره» و «تربیت دانش‌آموزی» برای ارتقای سطح دانش اولیای مدارس و دانش‌آموزان منتشر شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به بحث مشارکت‌های مردمی که از سیاست وزیر آموزش و پرورش است اشاره کرد و اظهار داشت: جذب مشارکت 15 میلیاردی از منطقه یک تهران برای ساخت خوابگاه دانش‌آموزی در اردوگاه باهنر، جذب مشارکت 10 میلیاردی زیارت‌اولی‌ها، جذب مشارکت 20 میلیاردی برای طرح مبین یا مدیریت یاوران نماز،  جذب 8 میلیاردی اردوهای زیارتی قم و جمکران، جذب مشارکت 20 میلیارد ریالی وزارت ارشاد برای کتاب‌خانه‌های مدارس و جذب مشارکت 100 میلیاردی برای اردوهای راهیان نور از نمونه فعالیت‌های این معاونت در بخش مشارکت است.
برچسب ها: مدارس ، فرهنگی ، پرونده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: