نخست‌وزیر یونان ابراز امیدواری کرد که اقتصاد کشورش در نیمه دوم سال 2016 در مسیر رشد قرار بگیرد. وی همچنین گفت که کنترل سرمایه‌ها در اواخر امسال لغو می‌شود.
کد خبر: ۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶        01 March 2016

به گزارش ایسنا، الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یونانی استار گفت که آتن در نیمه دوم سال 2016 به مسیر رشد بازمی‌گردد و طرح کنترل سرمایه پایان می‌یابد. 

دولت یونان در ماه ژوئن طرح کنترل خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها و تراکنش‌های خارجی را ارائه داد تا از عدم خروج پول از کشور بحران‌ زده‌اش و نیز فعالیت بانکی در اوج بحران اقتصادی اطمینان حاصل کند. برداشت پول نقد به 60 یورو در روز کاهش یافت و پرداخت شرکت‌های خارجی به 100 هزار یورو رسید و شهروندان یونانی از افتتاح حساب‌های بانکی خارجی و یا خرید سهام خارجی منع شدند.

انجمن بانکداری هلنیک اکتبر گذشته اعلام کرد که طرح‌های کنترلی مذکور اواخر 2015 لغو می‌شود اما رئیس این نهاد ماه دسامبر گفت که کنترل سرمایه از نیمه اول 2016 لغو می‌شود. این سخنان در پی کمک‌های مالی مجدد به بانک‌های یونان مطرح شد و از آن زمان بانک‌های یونان حدود 14 میلیارد یورو از وام‌دهندگان بین‌المللی کمک گرفته‌اند.

دولت سیپراس از اوت گذشته برای اجرای اصلاحات اقتصادی تلاش می‌کند. در آن زمان وزیران دارایی اروپا و صندوق بین‌المللی پول وام 86 میلیارد یورویی را با هدف بازسازی اقتصاد یونان آغاز کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: