ملی‌پوش قایقرانی ایران گفت: با قدرت برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ آماده می‌شویم.
کد خبر: ۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰        01 March 2016
فرزین اسدی در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط تمرینی ملی‌پوشان قایقرانی بیان کرد: ملی‌پوشان حاضر در اردو تمرین‌هایشان را با قدرت ادامه می‌دهند. سال آینده چند رقابت مهم داریم که باید برای آنها آماده شویم. همچنین قرار است به حتمال زیاد در اواسط فروردین در تورنمنتی به میزبانی چین شرکت کنیم تا شرایطمان را بسنجیم.

ملی‌پوش قایقرانی ایران با اشاره به شرایط تمرینی در فصل زمستان گفت: ما در این مدت تمرین‌های بدنسازی داشتیم و با توجه به این که هوا نیز زیاد سرد نشد و مناسب بود تمرین‌های فنی‌مان را نیز شروع خواهیم کرد. با اینکه در لیگ هم شرکت کردیم اما هنوز فصل تمرینات مسابقه‌ای ما شروع نشده‌است و اگر هوا گرم تر شود برنامه‌هایمان را نیز زودتر شروع می‌کنیم.

ملی‌پوش کایاک ایران با بیان این مطلب که تمرین کردن برای تیم سخت است، گفت: در این روزها که همه حریفان ما در آسیا برای المپیک آماده می‌شوند تمرین کردن خیلی سخت است. حریفانی که همیشه پشت سر ما بودند اکنون برای حضور در ریو آماده می‌شوند. مطمئنا این موضوع خیلی بر روحیه و انگیزه تیم تاثیر می‌گذارد اما با تمام این شرایط ما تمرین‌هایمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم رشدمان را ادامه دهیم.

اسدی ادامه داد: المپیک ریو اولین المپیک نبوده و آخرین هم نیست. اکنون همه بچه‌ها امیدوار هستند تا برای بازی‌های آسیایی بعدی آماده شوند و در این مدت در کاپ‌های جهانی و مسابقاتی که پیش رو است نتیجه‌ای مناسب کسب کنند. به خوبی می‌دانیم نباید اجازه دهیم تفکر موجود مانع پیشرفت ما شود چرا که هنوز رقابت‌های بسیار مهمی پیش رو داریم.

او با بیان این مطلب که دیگر قهرمانی آسیا برایش اهمیت ندارد تصریح کرد: به شخصه دیگر قهرمانی در آسیا برایم اهمیت ندارد. هدف‌های بزرگتری در ذهن دارم و می‌خواهم در رقابت های بزرگتری نتیجه بگیرم. ما بعد از اینکه سهمیه المپیک نگرفتیم دچار یک افت شدیم اما دوباره همه بچه‌ها با انگیزه برگشته‌اند و به روزهای خوبشان می‌رسند. همه ما در ذهنمان موفقیت در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۰ را ترسیم کرده‌ایم و برای آن تلاش می‌کنیم.

اسدی در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان ورزش به قایقرانی به عنوان یک رشته پرمدال توجه نمی کنند؟ تصریح کرد: این شرایط وجود دارد. درست است که ما با قدرت برای بازی‌های آسیایی بعدی آماده می‌شویم اما نیاز به حمایت هم داریم. آقای امینی تا جایی که توانسته و می‌تواند برنامه‌های مناسبی برای تیم‌های ملی گذاشته اما دست تنها نمی‌تواند. او هم باید از طرف مسوولان حمایت شود.

ملی‌پوش قایقرانی افزود: بهتر است اکنون از قایقرانی به خوبی حمایت شود تا در آستانه بازی‌های آسیایی توقع مدال به وجود بیاید. چرا همیشه می‌گویند شما مدال بگیرید بعد حمایت می‌شوید. یکبار حمایت کنند و بعد توقع مدال داشته‌باشند. خیلی غیرحرفه‌ای است که بستری به وجود نیاید و تنها توقع شکل بگیرد. قایقرانی بعد از آن دوسال پر مشکل، اکنون به ثبات رسیده و بازیهای اینچئون نشان داد که اگر در این رشته سرمایه گذاری شود نتایج خوبی بدست می‌آید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: