معاون وزیر نفت با بیان اینکه هزینه های جهانی توسعه صنعت نفت پس از افت قیمت ها، کاهش یافته است، گفت: قیمت ١٦٠ هزار دلاری اجاره روزانه دکل در سال های پیش، هم اکنون به واسطه کاهش هزینه های جهانی و رفع تحریم های ایران، به روزانه 80 هزار دلار کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵        29 February 2016
به گزارش ایرنا، رکن الدین جوادی در دومین جلسه هم اندیشی مدیران شرکت ملی نفت ایران افزود: در زمان تحریم ها هزینه های زیادی برای خرید مکرر، خرید از واسطه و تبدیل ارز پرداخت کردیم؛ اما با تثبیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این هزینه ها کاهش می یابد.
 معاون وزیر نفت اضافه کرد: در این شرایط، ما مسئولیم در مورد هزینه ها حساس و دقیق باشیم تا به قیمت واقعی برای توسعه صنعت نفت برسیم.
وی با بیان اینکه پس از برجام با مراجعه و اشتیاق بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در کشور مواجه شدیم، ادامه داد: اگر خوب عمل کنیم، بسیاری از این سرمایه گذاری ها تحقق می یابد.
جوادی گفت: بر اساس برنامه ای که تعریف شده است، اگر 10 درصد بهره وری خود را بالا ببریم، 2 میلیارد و500 میلیون دلار به درآمدهایمان افزوده می شود که برای توسعه کشور رقمی قابل توجه و حیاتی است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تأمین منابع برای طرح های توسعه‎ای و نگهداشت را یکی از مهم‎ترین اولویت های شرکت ملی نفت اعلام کرد و گفت: شرکت های عملیاتی و توسعه ای باید در این راه تمرکز و وقت بیشتری صرف کنند، زیرا ناگزیریم با توجه به افق درآمدی، تأمین منابع را به عنوان شرط اول برای بقا و پویایی سیستم در نظر بگیریم.
وی بند «ق» تبصره ٢ بودجه پارسال و ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را از جمله ظرفیت های قانونی مناسب برای تامین منابع مالی مورد نیاز در برخی طرح های توسعه ای عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن این ظرفیت ها در گروی کار سنگین و پیوسته است.
به گزارش ایرنا، توسعه بسیاری از این میدان های نفت وگاز در دوران تحریم به دلیل کمبود منابع مالی، متوقف شده و یا اینکه به کندی پیش می رود؛اما با توجه به رفع تحریم ها و دسترسی آزاد به منابع مالی بلوکه شده، پیش بینی می شود که شاهد ورود دکل های جدید ملکی و اجاره ای به کشور و تسریع در اجرای طرح های توسعه این میدان ها باشیم.
 
 

برچسب ها: دکل حفاری ، نفتی ، صنعت نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: