دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد خروج این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات لندن با این اتحادیه و کشورهای دیگر در مورد روابط جدید، به یک دوره بلاتکلیفی و ابهام ۱۰ ساله یا بیشتر بینجامد.
کد خبر: ۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷        29 February 2016

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اوایل این ماه با دیگر سران اتحادیه اروپا برای اصلاح روابط لندن با این اتحادیه به توافقی دست یافت. کامرون از مدافعان رای «آری» در همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپاست که قرار است 23 ژوئن برگزار شود. با این حال، تعدادی از وزیران وی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

 دولت انگلیس در سندی که روند خروج از اتحادیه اروپا را ترسیم می کند، اعلام کرد خروج کشورها از این اتحادیه تاکنون سابقه نداشته و (پیامدهای آن) غیرقابل پیش بینی است.

در این سند که روز دوشنبه منتشر شد گفته شده است: «ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا اولا مذاکره درباره خروج ما از اتحادیه اروپا، و ثانیا روابط آینده ما با اتحادیه اروپا، و ثالثا قراردادهای تجاری ما با کشورهای بیرون اتحادیه اروپا بر سر شرایطی که برای انگلیس قابل پذیرش باشد، به پایان برسد.»

این سند افزود: «این یک دوره بلاتکلیفی طولانی خواهد بود، که پیامدهایی برای اقتصاد،‌ تجارت و جذب سرمایه گذاری در انگلیس خواهد داشت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: