بازیگر نقش اول فیلم بادیگارد با بیان اینکه این فیلم شریف و پر از حرف انسانی است، گفت : اگر داور جشنواره فیلم فجر بودم سیمرغ بهترین بازیگرمرد را به پیمان معادی به خاطر بازی خوب او در فیلم ابد و یک روز می دادم .
کد خبر: ۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹        29 February 2016
به گزارش ایرنا ، یکشنبه شب و پس از پایان اکران فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش از تعدادی از عوامل دو فیلم ابد و یک روز و بادیگارد با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش قدردانی شد .

اکران فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجربه همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از 29 بهمن در جزیره کیش آغاز شد. لانتوری ، سیانور، خشم و هیاهو ، بارکد، اژدها وارد می شود، من ، بادیگارد، نیمه شب اتفاق افتاد، ابد و یک روز و آدت نمی کنیم ازفیلم هایی بود که روزانه در سه سئانس در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش به نمایش درآمد.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، بیش از 9 هزار نفر از کیشوندان فیلم ها را تماشا کردند و برخی از این فیلم ها چند بار اکران شد .

ابراهیم رضوانی در این مراسم با یاد آوری اینکه جزیره کیش 27 هزار نفر جمعیت دارد گفت : تا یکشنبه شب بیش از 9 هزارنفر فیلم های فجر را مشاهده کردند و این استقبال قابل ستایش و قدردانی است .

وی با قدردانی از دست اندرکاران و بازیگران دو فیلم ابد و یک روز و بادیگارد گفت : فیلم ابد و یک روز تلنگری به خانواده ها است که به دلیل اعتیاد اعضای یک خانواده از جهات مختلف دچار آسیب و ناراحتی می شوند ، معتقدم روانشناسان و جامعه شناسان این گونه آسیب ها را از دید خود مورد نقد و بررسی قرار دهند .

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش به تاثیر آثار هنرمندان در بازگویی مسائل اشاره کرد و گفت : آثار کار هنرمندان هزاران بار بیشتر از یک سخنرانی تاثیر گذار است ، خوب است هنرمندان با استفاده از دیالوگ های اثر گذار مسائل و آسیب های جامعه را بازگو کنند .
رضوانی تکرار برخی آسیب ها از طریق کار هنری را در تلنگر زدن به جامعه موثر خواند و افزود : موضوع اعتیاد در جامعه اتفاقی نیست ، این موضوع از سوی دشمنان برنامه ریزی شده است و بودجه های کلانی صرف گرفتارکردن جوانان ما می شود که پیامدهای زیادی برای خانواده ها و جامعه دارد .

به گزارش ایرنا ، وی نقد سازنده در جامعه را بسیار اثر گذار دانست و گفت : بهترین نقد این است که نیمه های پر و خالی لیوان با هم دیده شود ، قسمت های پر زحمات کشیده شده و قسمت های خالی آرزوی یک هنرمند است ، هیچ هنرمندی نمی گوید به غایت کار رسیده ام بلکه همواره تلاش برای بهتر شدن دارد .

رضوانی از هنرمندان خواست تا نگاه بیشتری به آسیب های اجتماعی داشته باشند .

وی در ادامه با تبریک به دریافت کنندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر اظهارداشت : برخی سیمرغ ها همچون اخلاق ، سعه صدر ، وسعت دید را باید در نظر گرفت ، در جشنواره حرکات فیزیکی یک هنرمند ، کارگردان یا بازیگر مورد توجه است اما معتقدم اخلاق هنرمند و حسن خلق از همه چیز مهمتر است .

رضوانی با تقدیر از بازی خوب و فروتنی پرویز پرستویی بازیگر فیلم بادیگارد گفت : این فروتنی جای تبریک دارد .

* اگر داور بودم سیمرغ بهترین بازیگر را به معادی می دادم

بازیگر نقش اول فیلم بادیگارد نیز به عوامل سازنده فیلم ابد و یک روز برای ساخت این فیلم ارزشمند تبریک گفت و افزود : برخی فیلم اولی ها نبوغی دارند که برتراز سردمداران عرصه سینما است که این جای تبریک دارد ، مهم نیست کارگردان این فیلم از کجا آمده و چه کسی فیلم را ساخته مهم این است که فیلم بزرگی ساخته شده است .

پرویز پرستویی با ابراز نگرانی از اینکه ما بلد نیستیم موفقیت ها را ببینیم و لذت ببریم گفت : مطالبی مطرح است که فیلم سیاه نمایی است اما باید گفت این فیلم سرشار از عشق است ، خانواده ای که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند ، این فیلم شریف و پر از حرف انسانی است .

وی با قدردانی از زحمات این گروه گفت : اگر چه سیمرغ بهترین بازیگر مرد را امسال گرفتم اما اگر داور بودم به طور قطع سیمرغ را به پیمان معادی بخاطر بازی خوبش می دادم .من از موفقیت آدم ها لذت می برم و حق مسلم عوامل این گروه است که جایزه بردند.

به گزارش ایرنا ، بازیگر فیلم آژانس شیشه ای گفت : روی افرادی که روستایی در این فیلم انتخاب کرده تعصب دارم چرا که زادگاه من هم در بین این طبقه ای است که آن را به تصویر کشیده است ،با آنها نفس به نفس زندگی کردم و برای من غریبه نیستند.

وی به بازی هنرمندانه نوید محمد زاده اشاره کرد و گفت : بازیگران زیادی در طول سال هایی که در سینما کار کردم نقش معتاد را ایفا کردند اما در طول این سالها تنها دو نفر بهترین نقش ها را بازی کردند و نوید محمد زاده سومین بازیگری است که بدون تعارف و تملق توانست نقش یک معتاد را به زیبایی و خوبی ایفا کند.

پس از ادای این جمله نوید محمد زاده به احترام پرستویی برخاست و وی را در آغوش گرفت .
در پایان اکران این فیلم ها یکشنبه شب نشست بررسی و پاسخگوئی به سئوالات تماشاگران با حضور دست اندرکاران ساخت دو فیلم ابد و یک روز به کارگردانی سعید روستایی و بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا برگزار شد .

* نقدهایی که با غرض ورزی باشد نه می بینم نه می شنوم

سعید روستایی کارگردان جوان فیلم ابد و یک روز ، نوید محمد زاده بازیگر نقش ' محسن ' و محمدرضا منصوری مدیر تولید این فیلم به ارائه توضیحاتی در مورد نحوه ساخت این فیلم پرداختند و به سوالات تماشاچیان پاسخ دادند.

کارگردان فیلم ابد و یک روز با ارائه توضیحاتی در مورد سابقه فعالیت خود و چگونگی ساخت این فیلم و نقدهایی که برآن وارد شده گفت : بین نقد و فحاشی فاصله زیاد است ، نقد منفی اگربه حق باشد به جان و دمی آدمی می نشیند اما اگر با غرض ورزی مطرح شود نه آن را می بینم و نه می شنوم.

سعید روستایی در مورد نقدهایی که این فیلم سیاه نمایی است گفت : به اعتقاد من در این فیلم تعهد و عشق میان اعضای خانواده حاکم است ، اساس فیلم واقعی است و تلاش نکردم اتفاقی دروغین را به تصویر بکشم و دهن مخاطب را فاسد کنم ، حضور مردم در سالن های فیلم و عکس العمل آنها نشان می دهد این فیلم واقعیت های جامعه را بیان می کند و سیاه نمایی نیست .

این کارگردان جوان با بیان اینکه برای ساخت این فیلم تحقیقات زیادی انجام دادم افزود : اینکه چرا خانواده افغانی را مطرح کردم این است که 50 هزار دختر ایرانی در عقد مردان افغانی هستند و این واقعیت اجتماع است و شاید یکی از دلایل حضور یک خانواده افغانی در این فیلم برخی وجوه و مسائل مشترک بین ایران و افغانستان است .

وی در مورد انتخاب منطقه پاسگاه نعمت آباد در فیلم و چرائی آن گفت : قصد توهین به هیچ منطقه یا طبقه ای نبوده ، فیلم در خانه های در منطقه طرشت بازی شده است اما با تحقیقاتی که در دادگاه انقلاب شد منطقه نعمت آباد در سالهایی درگیر معضلاتی چون اعتیاد بود و به همین دلیل این منطقه در فیلم ذکر شده است .

روستایی در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب ریما رامین فر و نقش کلیشه ای وی در این فیلم گفت : ایشان بازیگر توانمندی است و آنچه در فیلم گفته یا بازی شده همه به خواست من بوده و اگر مشکلی بوده تقصیر من است .

کارگردان فیلم ابد و یک روز با بیان اینکه از تفکر یا دیدگاه کسی در ساخت این فیلم وام نگرفته ام افزود : ایشان کارگردان بزرگی هستند و به یقین آثاری دارند که نمی توان از آنها تاثیر نگرفت ، فیلم های زیادی از اروپا و امریکا دیده ام. کارگردانی این استاد بزرگ و تمامی سکانس ها و میزانسن های فیلم من با ایشان متفاوت است ، سعی کردم تاثیر پذیری نباشد اما اگر بوده ناخود آگاه بوده است .

وی در مورد اکران این فیلم در جشنواره برلین گفت : ما فیلمی به جشنواره ای ندادیم ، ابتدا باید تکلیف فیلم در ایران مشخص شود ، اینکه در جایی اکران می شود کسی در جریان نیست و من به شدت آن را تکذیب می کنم .

به گزارش ایرنا ، روستایی در مورد فیلم بعدی خود و بن مایه آن نیز گفت : راجع به اثر بعدی چیزی نمی گویم اما به یقین کارهایی که انجام خواهم داد بن مایه اجتماعی خواهد داشت .

وی گفت : برای دیده شدن باید درست کار کرد ، یکی از نکاتی که باید فیلمسازان به آن توجه کنند نوشتن فیلم نامه خوب است ، سینما دیکتاتوری بر نمی دارد ، فیلم نامه خوب زودتر به نتیجه می رسد .

* محمد زاده : ببینیم بعد قضاوت کنیم

نوید محمد زاده بازیگر نقش محسن در ابد و یک روز نیز گفت : اینکه چه کسی فیلم را ساخته مهم نیست مهم این است ببنیم بعد قضاوت کنیم.

وی در مورد نقش خود به عنوان معتاد در این فیلم گفت : قرار نیست کسی هر نقشی را بازی می کند خودش گرفتار آن باشد ، برای ایفای این نقش 11 کیلو وزن کم کردم .

این بازیگر جوان در مورد بازی در نقش های مثبت گفت : تک تک نقش ها را دوست دارم و امیدوارم بتوانم نقش های مثبت بازی کنم ، حال خوبی دارم .

وی در مورد اکران فیلم من عصبانی نیستم هم گفت: اتفاق های خوبی افتاده است که امیددارم اکران شود.

پرستویی : ذبیحی ها برای حفظ نظام زندگی می کنند

همچنین پرویز پرستویی بازیگر فیلم بادیگارد به همراه پژمان لشکر پور مجری طرح نیز پاسخگوی سوالات تماشاچیان بودند.

پژمان لشکری پور تهیه کننده فیلم بادیگارد در این نشست به ارائه توضیحاتی در مورد روند ساخت فیلم پرداخت و گفت : فیلم سختی بود و مراحل تکمیلی فیلمنامه به مدت 8 سال طول کشید ، ازاسفند سال گذشته شرایط جدی کار با حضور حاتمی کیا شروع شد که وی از بین چند طرح فیلمنامه بادیگارد را شروع کردند ، کار بازنویسی شد و عوامل اجرایی نیز از اردیبهشت ماه با حضور پرویز پرستویی فعالیت خودشان را آغاز کردند کار فیلم برداری تا سه به طول انجامید با توجه به اینکه فیلم ها باید در خیابانهای شهر انجام می گرفت کار بسیار دشوار بود .

پرستویی به نقش خود در این فیلم یعنی 'حیدر ذبیحی ' اشاره کرد و گفت : سعی کردم مجری شخصیت باشم ، این شخصیت ها در کشور ناشناخته نیستند و با کمی دقت درکنار خودمان حضور آنان را احساس می کنیم .

وی گفت : بخشی از افراد به هشت سال دفاع مقدس و اوایل انقلاب بازمی گردد که برخی مظلومانه ایثارگری می کنند بدون اینکه دیده بشوند و یا توقعی داشته باشند.

بازیگر فیلم لیلی با من است اظهار داشت : من با این افراد هم کلام شدم نشست و برخاست داشتم تا بیشتر با آنان آشنا شوم.

وی اضافه کرد : بادیگارد بعدهای مختلفی دارد که یک وجه آن را به نمایش گذاشتیم، افرادی مانند حیدرذبیحی ها در همه صحنه های حساس در کنار شخصیت ها همچنان وجود دارند بدون اینکه دیده شوند .

به گفته پرستویی ،حیدر ذبیحی در این فیلم می گوید که ما آمده ایم تا از شخصیت نظام دفاع کنیم که واقعا همینطور است که این افراد برای حفظ نظام زندگی می کنند .

فیلم ابد و یک روز به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و هنرمندی پیمان معادی و نوید محمد زاده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اکران و موفق به کسب 9 سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد .

سعید روستایی برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه ، نوید محمدزاده به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم ابد و یک روز سیمرغ بلورین را از آن خود کردند.

همچنین پیمان معادی نیز برای این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. پریناز ایزدیار نیز به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد .

ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علی محمدی، اسماعیل گرجی و امیررضا فلاح از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

موضوع بادیگارد، محافظی بازنشسته است که نقش آن را پرویز پرستویی ایفا می کرده و در پیش از بازنشستگی اش، محافظ و رئیس تیم حفاظتی شخصیت های سیاسی و مقامات بوده است.

پرویز پرستویی سیمرغ بهترین بازیگر مرد را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد.
از جمله بازیگران این فیلم پرویز پرستویی ، مریلا زارعی ، بابک حمیدیان ، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان ، امیر آقایی، محمود عزیزی ، محمد حاتمی، پدرام شریفی ،دیبا زاهدی، افسانه ناصری، سید احسان امانی، کامران نجف زاده، امین میری، حمیدرضا سلیمانی، چنگیز ناروئی، سیامک سالاری، پریوش نظریه هستند.

در پایان نشست بررسی دو فیلم بادیگارد و ابد و یک روز که یکشنبه شب از ساعت 19 تا 12:30 دققیه بامداد در سالن خلیج فارس مرکز همایشهای بین المللی کیش با حضور مسئولان ، فعالان عرصه سینما و مردم بر گزار شد ، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش از تلاش های برخی عوامل دو فیلم ابد و یک روز و بادیگارد با اهدا لوح قدردانی کرد.

اجرای این برنامه را مهدی سلوکی بر عهده داشت .




برچسب ها: بادیگارد ، فیلم فجر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: