یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دشمن با استضعاف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همواره در تلاش بوده مسلمانان از ترقی و پیشرفت بازبمانند.
کد خبر: ۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹        29 February 2016
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان‌های قم و همدان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در احادیث بسیاری خدمت به مردم بهترین عمل عنوان شده و به هر نسبتی که انسان به خلق خدا خدمت کند پیشگاه پروردگار محبوب‌تر است.

وی در ادامه با اشاره به معنای مستضعف عنوان کرد: نباید در کشوری اسلامی افراد بی‌سواد و جاهل وجود داشته باشد. قبل از انقلاب اسلامی عنوان می‌کردند که عقب مانده‌ترین کشور‌ها، کشورهای اسلامی هستند در حالی که اسلام طلب علم را بر زن و مرد واجب کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه ابراز داشت: دشمن با استضعاف فرهنگی سعی می‌کرد انسان‌ها را از ترقی و پیشرفت در علم و فناوری بازدارد و ما یک تاریخ غم انگیزی از استضعاف فکری و فرهنگی مسلمانان داریم که به دست دشمن پی ریزی شده است.

وی با بیان اینکه استضعاف اقتصادی نیز نوع دیگر از استضعافی بود که دشمن در پی آن بود، تصریح کرد: دشمنان همچنین سعی می‌کردند مسلمانان را به استضعاف سیاسی بکشانند و مدیریت و سیاست را از مسلمانان بگیرند.

با عمل به دستورات اسلام فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: خداوند امکانات بسیاری را در سطح زمین قرار داده تا با شناسایی و به کارگیری آن‌ها فقیر و محرومی در جامعه نباشد. اگر ما دستورات اسلام را عمل کنیم فقیری در جامعه نداشتیم.

وی با بیان اینکه عزت اسلام در گرو جهاد است، عنوان کرد: در حدیثی ذکر شده تمام خیر‌ها زیر سایه شمشیر است و در میان مردم آنقدر افراد منافق، مغرض، معاند و دشمن وجود دارد که چیزی به جز شمشیر نمی‌تواند این‌ها را خاموش کند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انسان ابتدا باید خود را بسازد تا بتواند جامعه را بسازد، اظهار داشت: مملکت ما بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است و ما باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم.

وی اظهارکرد: اقتصاد آنچنان مهم است که بقای اسلام و مسلمانان در این است که حق را بشناسند و اموال خود را در آن راه خرج کنند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: جنگ و خونریزی‌هایی که در جهان رخ می‌دهد به این دلیل است که متأسفانه اموال در دست سفیهان است.

کمک ۲۳ میلیارد تومان مردم قم به نیازمندان

در ابتدای این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در سخنانی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: سیزدهم اسفندماه با ایجاد پایگاه‌هایی در سطح کشور کمک‌های مالی و غیرمالی مردم جمع آوری می‌شود تا در اختیار نیازمندان در آستانه آغاز سال نو قرار بگیرد.

عبدالله جلالی تصریح کرد: مجموعه کمک‌های مردم هر استان به کمیته امداد صرف نیازمندان و محرومان‌‌‌ همان استان می‌شود و در استان قم طی یازده ماهه اول سال جاری ۲۳ میلیارد تومان مردم به نیازمندان کمک کردند.


برچسب ها: دشمنان ، کمیته امداد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: