یک منبع نظامی گفت: پهپاد نسل دوم به موتور جدیدی مجهز شده است و پیکربندی و سیستم‌های آن دوباره طراحی شده است
کد خبر: ۱۳۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷        12 June 2024

به گزارش پارسینه به نقل از taipeitimes ، یک منبع نظامی چین گفت که ارتش در حال جمع آوری گزارش ارزیابی نهایی در مورد نسل دوم پهپاد شناسایی و ضربتی  Teng Yun پس از تکمیل آزمایشات پهپاد خود است.

در مواجهه با تهدید نظامی، ارتش تحقیق و توسعه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین را افزایش داده است زیرا پهپادهای نظامی و تجاری نقش مهمی در قادر ساختن اوکراین برای جلوگیری از تهاجم تمام عیار روسیه ایفا کرده اند.

جدا از ۱۷۷۹ پهپاد تجاری که برای استفاده نظامی از طریق مشارکت بین ارتش و بخش خصوصی ساخته شده اند، موسسه علم و فناوری Chungshan پهپادهایی با مشخصات نظامی، از جمله پهپادهای کوچک "کاردینال"، پهپادهای "آلباتروس" با اندازه متوسط ، پهپادهای بزرگ Teng Yun و پهپادهایی که مهمات پرسه زن را حمل می کنند، را توسعه داده است.

دفتر تسلیحات همچنین پهپادهای چند محوری ساخته است که می توانند تفنگ و هویتزر حمل کنند.


پهپاد شناسایی و ضربتی جدید چین، کپی MQ-۹B آمریکایی از آب در آمد + عکس

این منبع نظامی چین یادآور شد: پهپادهای نسل اول تنگ یون نیازهای ارتش را برآورده نکردند و به نیروی هوایی منتقل نشدند. با این حال، پهپادهای نسل دوم به یک موتور جدید مجهز شده اند و پیکربندی و سیستم ها دوباره طراحی شده اند.


مرحله اول ارزیابی پهپادهای نسل دوم Teng Yun در اواسط مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید و عملکردهایی مانند برخاستن و فرود خودکار و همچنین ماندن در هوا برای نزدیک به ۲۴ ساعت با استفاده از هدایت و کنترل ماهواره ای آزمایش شده است.

به گفته این منبع، از آنجایی که بخش‌های خاصی از پهپادها در طول ارزیابی رزمی نیروی هوایی نیاز به بهبود دارند، نرم‌افزار و سخت‌افزار پهپادهای Teng Yun از اواسط مارس امسال به‌روزرسانی و آزمایش مجدد شدند.

اگرچه مدل نسل دوم پهپاد شناسایی و ضربای تنگ یون در نمایشگاه هوافضا و فناوری دفاعی تایپه ۲۰۱۹ رونمایی شد، اطلاعات عمومی این موسسه نشان می‌دهد که زیرسیستم‌های پهپاد و تجهیزات نصب‌شده آن همگی توسعه یافته و مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته‌اند، از جمله هدایت و کنترل ماهواره‌ای، سیستم های رادار نظارت الکترونیکی و دیافراگم مصنوعی.

 این پهپاد همچنین دارای طراحی اضافی برای کنترل پرواز و ناوبری است و در صورت شکست پرواز، مکانیزم پشتیبان فعال می شود.

این موسسه اضافه کرد: اگرچه سیستم قدرت این پهپاد همان پهپاد MQ-9B خریداری شده از ارتش ایالات متحده است، اما اجزای باقی مانده بیشتر در تایوان ساخته شده اند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: