برای نخستین بار؛
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به رویت رسانه‌هایی از جمله خبرگزاری آناتولی، رویترز و خبرگزاری فرانسه رسیده است، نوشت: در سال ۲۰۲۳ خشونت علیه کودکان در درگیری‌های مسلحانه بشدت گسترش یافت و به طور شوکه‌کننده‌ای ۲۱ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶        12 June 2024
به گزارش ایرنا، منابع رسانه‌ای سه‌شنبه شب گزارش دادند، سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را به فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه اضافه کرد.

این گزارش قرار است روز پنجشنبه رسما منتشر شود و در آن آمده است که خشونت منجر به مرگ و جراحت کودکان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.


به نوشته خبرگزاری آناتولی، این گزارش حاکی است که در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان شدیدترین موارد نقض حقوق کودکان در مناقشه‌های مسلحانه رخ داده است.


سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۲ هزار و ۹۹۰ مورد نقض شدید حقوق کودکان را راستی‌آزمایی کرد که ۳۰ هزار و ۷۰۵ مورد در سال ۲۰۲۳ رخ داده و ۲ هزار و ۲۸۵ مورد دیگر در سال‌های قبل رخ داده بود اما در سال ۲۰۲۳ راستی‌آزمایی شد.


رژیم صهیونیستی برای اولین بار به این فهرست اضافه شده است. در گزارش گوترش تاکید شده است که در پی تحولات نوار غزه، نقض گسترده حقوق کودکان در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین ۱۵۵ درصد افزایش یافته است.

در این چارچوب، هفت هزار و ۸۳۷ مورد نقض حقوق علیه چهار هزار و ۲۴۷ کودک فلسطینی در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی ثبت شده که عامل آنها ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست بوده‌اند.


بر اساس این گزارش، ارتش صهیونیستی دسترسی کودکان در غزه، کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی به کمک‌های بشردوستانه را قطع کرده است.

گوترش در گزارش خود نوشته است: از افزایش بی‌سابقه شمار کودکانی که توسط ارتش و نیروهای اسرائیلی در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی کشته و مجروح و نقص عضو شده‌اند، شوکه شدم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: