برای پیش بینی بازار در میان مدت و بلندمدت باید در انتظار تحولات سیاسی بمانیم. ترکیب 6 کاندیدای ریاست جمهوری به شکلی است که تفاوت‌ها بیش از انتخابات سال 1400 است.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹        11 June 2024
به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران پس از 4 روز رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 22 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 16 هزار و 194 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 584 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  155 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 961 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس بانک تجارت (وتجارت)، شرکت سیمان شرق (سشرق) و بانک خاورمیانه (وخاور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت نفت پاسارگاد (شپاس)، شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سدور (شرکت سیمان دورود)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و چکارن (شرکت کارتن ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)، شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) و شرکت انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 199 نماد صف خرید داشتند و 149 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 123 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 554 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 46 درصدی به 381 میلیارد تومان رسید.


پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص بورس پس از 4 روز رشد کرد و بیش از 16 هزار واحد بالا آمد. نمادهای فولاد، فملی، وتجارت، شپنا، وبملت، تاپیکو و شستا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

اما برای ششمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. نمادهای وتجارت، فخاس، وامید، توسن و زماهان بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 


روز دوشنبه 81 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع 6 روز معاملاتی اخیر بورس تهران هزار و 668 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

از سوی دیگر دیروز تقاضا بر عرضه غلبه داشت و تعداد و ارزش‌ صف‌های خرید بیش از صف‌های فروش بود. بنابراین هرچند اعمال دامنه نوسان 2 درصدی ادامه دارد اما بازار بهبود نسبی داشت و ارزش معاملات نیز اندکی بالا آمد.

به نظر می‌رسد وعده‌ها و سیگنال‌های مثبت در بازار مورد استقبال قرار گرفته است، اما برای پیش بینی بازار در میان مدت و بلندمدت باید در انتظار تحولات سیاسی بمانیم. ترکیب 6 کاندیدای ریاست جمهوری به شکلی است که تفاوت‌ها بیش از انتخابات سال 1400 است. در این دوره محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی دو رقیبی هستند که فعلا احتمال ائتلاف میان آن‌ها کم است. از سوی دیگر اصللاحطلبان کاندیدای اختصاصی دارند و به صورت تشکیلاتی از مسعود پزشکیان حمایت کرده‌اند. آیا دولت چهاردهم سیاست‌های اقتصادی متفاوتی خواهد داشت؟ باید در انتظار اظهارات و مواضع کاندیداها بمانیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: