بلومبرگ گزارش داد که اپل برای ایجاد محصول بزرگ بعدی خود، در حال بررسی ربات های خانگی است.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰        04 April 2024
پشت پرده پروژه جدید اپل در صنعت رباتیک/ ربات های خانگی اپل دنیا را تکان می دهند؟

آذین گودرزی_ به گزارش پارسینه، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند که اپل در مراحل اولیه ساخت ربات های خانگی است، حرکتی که به نظر می رسد تلاشی برای ایجاد "چیز بزرگ بعدی" خود پس از آن که پروژه خودروی خودران خود را متوقف کرد، باشد.

بلومبرگ گزارش داد، مهندسان به دنبال توسعه رباتی هستند که بتواند کاربران را در خانه هایشان دنبال کند. 


ایده ربات دوم (مجهز به صفحه‌نمایش) آن است که یک ربات با قابلیت تقلید حرکات سر انسان را داشته باشید، یک ربات همراه که می‌تواند بر روی یک فرد یا گروهی خاص متمرکز شده و برای ارائه تجربه تماس ویدئویی بهتر مورد استفاده قرار گیرد.


 بلومبرگ گفت: این دستگاه ابتدا توجه مدیران ارشد اپل را سال ها پیش به خود جلب کرد، اگرچه آنها در مورد ادامه پروژه با هم اختلاف نظر داشتند.


این گزارش در مورد تلاش های جدید اپل پس از مشکلات اخیر این شرکت منتشر شده است. از ابتدای سال ۲۰۲۴، اپل با کاهش فروش آیفون در چین، جریمه نزدیک به ۲ میلیارد دلاری از سوی اتحادیه اروپا و شکایت ضد انحصار از سوی وزارت دادگستری مواجه شده است.

همچنین اپل در اوایل سال جاری، تلاش چند میلیاردی خودرویی، (پروژه تایتان) را کنار گذاشت و تمرکز خود را به ساخت محصولات هوش مصنوعی تغییر داد. اپل به دلیل عقب ماندن از شرکت هایی مانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل که همگی ربات های چت را منتشر کرده اند، مورد انتقاد قرار گرفته است.


طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال ۲۰۱۹ کاوش در زمینه رباتیک را آغاز کرد. در آن زمان، دگ فیلد، که اکنون یکی از مدیران خودروهای برقی فورد است، این پروژه را رهبری می‌کرد و مدیرانی در سراسر فضای محصولات خانگی به او پیوستند تا روی مواردی مانند پهپادها کار کنند.

پس از ترک شرکت اپل توسط فیلد در سال ۲۰۲۱، بلومبرگ می‌گوید تلاش‌های روباتیک اپل روی محصولات داخلی به صفر رسیده است. یکی از ایده‌های اپل، رباتی بود که می‌توانست کارهایی مانند شستن ظرف‌ها را انجام دهد و از آن برای تماس‌های ویدیویی استفاده شود. با این حال، به گفته بلومبرگ، این مفهوم به دلیل موانع مهندسی کنار گذاشته شد.

هنوز مشخص نیست که آیا ربات های اپل به دست مصرف کنندگان خواهند رسید یا خیر. اما به نظر می رسد که اپل برخی از زمینه ها را فراهم کرده است. به گفته بلومبرگ، حداقل یک مهندس که قبلاً در تیم سخت افزار پروژه خودرو بود، به بخش خانه و رباتیک منتقل شده است. منابع همچنین می گویند که SafetyOS، سیستم عاملی که قابلیت های خودران خودرو را ارائه می دهد، از نظر فنی می تواند برای ربات ها تغییر کاربری دهد.

با این حال، ربات خانگی چیز جدیدی نیست. برای مثال، Roomba یک جاروبرقی خودکار محبوب است که توسط iRobot ساخته شده است و آمازون سعی کرد در سال ۲۰۲۲ آن را خریداری کند. بلندگوها و ترموستات های هوشمند نیز در خانه های مردم رایج هستند. در همین حال، آخرین عرضه غیر رباتیک اپل، یعنی Vision Pro، نظرات متفاوتی داشته است.

حال باید دید اپل می تواند در عرصه رباتیک موفقیت قابل توجهی کسب کند یا خیر

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: