رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران خبر داد؛
رئیس شبکه پزشکی مولکولی گفت: برای ورود علم بیوتکنولوژی به حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد لازم است اعتبارات کافی در نظرگرفته شود تا بتوان برنامه و تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد.
کد خبر: ۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷        29 February 2016
به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سیروس زینلی اظهار کرد: با استفاده از محصولات دارویی جدید که از طریق بیوتکنولوژی در آینده تهیه می شوند می توان گرایش به مصرف مواد مخدر را در افراد کاهش داد.
زینلی گفت: شاید با استفاده از علم ژنتیک بتوان در حوزه درمان معتادان اقداماتی انجام داد ولی در این حوزه تاکنون از روش های بیوتکنولوزی استفاده نشده و به طور کلی برنامه ای صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه بیوتکنولوژی دامنه وسیعی دارد و کارهای زیادی در حوزه درمان بیماری ها با استفاده از آن می توان انجام داد، افزود: برای برخی بیماری ها داروی طبیعی در بدن وجود دارد و با استفاده از علم بیوتکنولوژی می توان ژن مربوطه در بدن را شناسایی و نسبت به تکثیر آن اقدام کرد؛ به همین منظور با استفاده از این علم می توان به نتایج و موفقیت هایی دست یافت که بدن انسان به خودی خود به صورت واضح مقابل اعتیاد ایستادگی کند و مانع از عوارض و یا شدت مواد مخدر در بدن شود.
رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد: با استفاده از علم بیوتکنولوژی به طور مثال می توان مانع از مسمومیت غذایی در بدن شد به صورتی که ژن مربوط به مقابله با سم این غذای مسموم را در بدن یافت و نسبت به تکثیر آن اقدام کرد؛ همچنین برای موضوع اعتیاد نیز می توان امیدوار بود که در آینده محصولاتی دارویی به بازار بیایند که فرد با مصرف آن به خودی خود هیچگونه تمایلی به استفاده از مواد مخدر در هیچ شرایطی نداشته باشد.
زینلی با اشاره به پتانسیل های موجود در رشته بیوتکنولوژی تصریح کرد: توسعه و گسترش این علم در جوامع بشری نتایج زیادی به همراه داشته است و سبب موفقیت های زیادی در درمان انواع بیماری ها خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: