روزنامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی عنوان کرد دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، به دلیل حمایت های یکجانبه اش از ماندن این کشور در اتحادیه اروپا با خطر برکناری از قدرت از سوی هم حزبی هایش پس از برگزاری همه پرسی روبرو است.
کد خبر: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸        28 February 2016
ساندی تایمز دراین گزارش نوشت: اعضاء ارشد حزب محافظه کار هشدار دادند در صورتی که دیوید کامرون دست از تهدید نمایندگان محافظه کاری که حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند، برندارد وی را از رهبری حزب برکنار خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، به نوشته این روزنامه انگلیسی، دیوید کامرون پیشتر اعضای ارشد حزب محافظه کار را تهدید کرده بود در صورتی که از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت نکنند، از کار برکنارشان خواهد کرد.
ساندی تایمز افزود: همچنین گفته می شود کامرون با نهادهای مدنی انگلستان تبانی کرده تا دسترسی سیاستمداران انگلیسی به اسناد مرتبط با اتحادیه اروپا، شامل توافق اخیر دیوید کامرون با این اتحادیه را محدود کند.
این روزنامه انگلیسی ادامه داد: قرار است «جرمی هیوود» رئیس نهاد خدمات مدنی انگلستان (سیویل سرونت) به دلیل تمرد از مسوولیتش و در دسترس قرار ندادن اسناد به نمایندگان ، به مجلس عوام فراخوانده شود.
ساندی تایمز همچنین عنوان کرد که دیوید کامرون و جورج آزبورن (وزیر دارایی انگلیس) مشورت های 'لینتون کروزبی'، مغز متفکری که توانست حزب محافظه کار را در انتخابات ماه 'می ' پیروز کند در خصوص به تاخیر انداختن همه پرسی «برگزیت» گوش نکرده اند.
این روزنامه انگلیس به نقل از یک مقام ارشد حزب محافظه کار نوشت: لینتون به دیوید کامرون و جورج آزبورن توصیه کرده بود که توافق بروکسل را کنار گذشته و تا سال 2017 میلادی صبر کنند. وی همچنین به کامرون گفته بود که به نشست اتحادیه برود، بگوید که این توافق را نمی پذیرد و یک سال دیگر مذاکره کند.
ساندی تایمز افزود: حالا نمایندگان ارشد حزب محافظه کار که کاسه صبرشان به سر آمده می گویند که اگر کامرون دست از دشمنی هایش برندارد صلاحیت رهبری وی را به رای خواهند گذاشت.
این روزنامه انگلیسی به نقل از یک نماینده ارشد حزب محافظه کار نوشت: حتی اگر کامرون در همه پرسی پیروز شود اما بخواهد به این کارهایش ادامه دهد موقیعت کاری اش به خطر خواهد افتاد. جمع کردن 50 اسم کار زیادی ندارد.
ساندی تایمز همچنین به نقل از یک نماینده دیگر حزب محافظه کار نوشت: ' اگر او به این کارهایش ادامه دهد برایش گران تمام می شود. گویا برای او وحدت حزبی مهم نیست. او می خواهد با ما بجنگد. ما هم پاسخ او را خواهیم داد.'
این روزنامه انگلیسی نوشت: بر اساس قوانین داخلی حزب محافظه کار، چنانچه 15 درصد نمایندگان پارلمانی حزب، خواهان تجدید نظر در صلاحیت رهبر حزبشان شوند دوباره برای انتخاب رهبر این حزب رای گیری خواهد شد.
پس از سه سال چانه زنی انگلیسی ها با اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس موفق شد تا با رهبران 27 کشور اروپایی در جریان نشست اخیر بروکسل بر سر مفادی که به این کشور همچنان 'موقعیت ویژه ای' را در این اتحادیه می دهد، به توافق برسد.
وی پس از بازگشت از بروکسل در نشستی فوق العاده با اعضاء کابینه اش به تشریح توافق صورت گرفته با اتحادیه اروپا پرداخت و پس از آن گفت: همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه 23 ژوئن 2016 میلادی برگزار خواهد شد.
وی ضمن 'تاریخی' توصیف کردن توافق صورت گرفته با اتحادیه اروپا بعد از گفت وگو هایش با رهبران اروپایی در بروکسل، گفت که اعضای کابینه اش از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپای اصلاح شده که به نفع مردم انگلیس خواهد بود، حمایت کرده اند.
اما توافق دیوید کامرون با رهبران اروپایی و اعلام برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژوئن آینده، سبب آشکار شدن شکاف و دودستگی عمیق در میان اعضای کابینه و حزب محافظه کار انگلیس بر سر ادامه حضور این کشور در این اتحادیه شده است.
تاکنون 17 عضو کابینه دولت کامرون که در میان آنها نام افرادی همچون «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه، «جورج آزبورن» وزیر دارایی، «مایکل فالون» وزیر دفاع، ساجد جواد وزیر تجارت و «ترزا می» وزیر کشور به چشم می خورد از کمپین حامی حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.
تاکنون شش تن از اعضاء کابینه دولت انگلیس رسما حمایت خودشان را از کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت )، اعلام کرده اند.
«مایکل گوو» وزیر دادگستری، «ایان دانکن اسمیت» وزیر کار و امور بازنشستگی، «کریس گریلینگ» رئیس مجلس عوام در زمره افرادی هستند که خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شده اند.
«ترزا ویلیرز» وزیر ایرلندشمالی و «جان ویتینگ دیل» وزیر فرهنگ و رسانه انگلیس نیز حمایت خودشان را از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا اعلام کرده اند.
بر اساس نتایج نظر سنجی صورت گرفته از سوی روزنامه تایمز، دست کم 144 نماینده حزب محافظه کار مخالف توافق صورت گرفته از سوی دیوید کامرون با اتحادیه اروپا بوده و خواهان خروج کشورشان از این اتحادیه هستند.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: