رئیس کل بانک مرکزی ایران پیشنهاد ایجاد حساب مشترک در بانک های مرکزی ایران و کره جنوبی را در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور مطرح کرد تا این دو حساب، مبنای تسویه بین بانک های دو کشور باشد.
کد خبر: ۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲        28 February 2016
به گزارش ایرنا، ولی الله سیف در دیدار با «جوهوانگ وان» وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی این پیشنهاد را مکانیزمی برای تسویه حساب بین دو کشور دانست.
 وی ضمن تشکر از همکاری های این کشور با جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم گفت: با توجه به نوع همکاری پیش از برجام بین دو کشور، تمایل زیادی برای ادامه آن وجود دارد و همچنین ظرفیت های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی بین طرفین بالاست و امیدواریم شرایط جدید سبب افزایش زمینه همکاری ها شود.
رئیس کل بانک مرکزی، پیش نیاز همکاری اقتصادی بین دو کشور را تقویت ارتباطات بانکی دانست و تصریح کرد: بانک های کره ای در زمان تحریم، ارتباط خود را با بانک های ایرانی حفظ کردند و مذاکره های در حال انجام برای تعیین خطوط اعتباری بین بانک های دو کشور، تقویت و گسترش بیش از پیش روابط بانکی را موجب می شود.
رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، تاکید کرد: سفر رئیس جمهوری کره به ایران، نقطه عطف و تحولی در روابط دو کشور است و ما علاقه مندیم پیش از این سفر، شرایط لازم برای تقویت روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور فراهم شود.
 
** تمایل کره برای همکاری در بخش های صنعت و انرژی
«جو هوانگ وان» نیز در این نشست گفت: دلیل تشکیل این جلسه، مباحث مربوط به چشم انداز آینده روابط اقتصادی کره با ایران، چگونگی انجام تسویه حساب بین بانک های دو کشور و تعیین چارچوب برای خطوط اعتباری بین طرفین است.
این مقام کره ای با بیان اینکه کشورش تمایل زیادی برای مشارکت در زمینه های تجاری و اقتصادی ایران دارد، افزود: مایلیم در زمینه زیرساخت های صنعتی، فناوری آی. سی.تی، مونتاژ خودرو، کشتی سازی، ساخت بیمارستان، آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع فولاد با کشور ایران همکاری کنیم؛ ضمن آنکه شرکت های کره ای علاقه مندند در زمینه صنایع نفت و گاز و تولید و توزیع برق، سرمایه گذاری مشترک یا مستقل در ایران داشته باشند.
وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی همچنین از ادامه فعالیت شعب بانک های ایرانی در کره جنوبی خبر داد و گفت: شعب بانک های ایرانی از جمله بانک ملت برای ادامه فعالیت در کشور کره پس از رفع تحریم ها، هیچ مشکلی ندارند و موانع موجود دراین خصوص برطرف شده است.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: