مربای چند میوه را می‌توانید متناسب با ذائقه خودتان و یا میوه‌هایی که در دسترس‌تان است با ترکیبات متفاوتی درست کنید.
کد خبر: ۱۲۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳        04 July 2023

دستوری راحت برای تهیه مربای چند میوه

به گزارش بیتوته مربا یکی از خوراکی‌هایی است که به راحتی در منزل می‌توانید با انواع میوه‌ها درست کنید و در وعده صبحانه یا عصرانه یا برای تزئین کیک و شیرینی و دسر از آن استفاده نمایید. مربای چند میوه هم با توجه به میوه‌هایی که در ترکیب آن استفاده می‌کنید می‌تواند طعم‌های جدید و متفاوت و خوشمزه‌ای به سفره شما اضافه کند. 

اگر سری به یخچالتان زدید و متوجه شدید تعدادی از میوه‌ها در حال پلاسیده شدن هستند، قبل از این که مجبور شوید میوه‌ها را دور بیندازید، می‌توانید همه را پوست بگیرید و رنده کنید و یک مربای چند میوه خوشمزه با آنها آماده کنید.

مربای سیب، هویج، به

مواد لازم برای ۸ نفر:


سیبنیم کیلو
هویجنیم کیلو
بهنیم کیلو
شکر۱.۵ کیلو
هل۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آب۴ لیوان

طرز تهیه

سیب، هویج و به را درشت رندده کنید و با ۴ لیوان آب ولرم در قابلمه‌ای بزرگ بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط بپزید. شکر را اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید بجوشد و به قوام بیاید. 

آبلیمو و هل را اضافه کرده و بعد از ۲ دقیقه شعله را خاموش کنید. دم کنی روی قابلمه بگذارید و صبر کنید ۱۲ ساعت مربا استراحت کند تا میوه‌ها کاملا به هم مزه بدهد و سپس در ظرف شیشه‌ای در یخچال نگهداری نمایید. 

مربا چند میوه هویج و پرتقال

مواد لازم:

هویج فرنگییک کیلو
خلال پرتقال یا نارنج۱ - ۲ عدد
شکر۱.۵ کیلوگرم
خلال پستهصد گرم
آب۴ تا ۶ لیوان

طرز تهیه

آب پرتقال را بگیرید و پوست پرتقال را خلالی خرد کنید. خلال پوست پرتقال را سه بار به مدت ۵ دقیقه  بجوشانید و در صورت نیاز چند بار در آب سرد خیس نمایید و آبش را عوض کنید تا تلخی‌اش گرفته شود. بهتر است این فرایند را از شب قبل شروع کنید.

هویج را پوست بگیرید و به صورت خلال‌های باریک و بلند خرد کنید. شکر و آب را مخلوط کرده در قابلمه‌ای مناسب بریزید و وقتی به جوش آمد، هویج را اضافه کنید و بپزید.

 زمانی که مربا کمی غلیظ شد، خلال پوست پرتقال و آب پرتقال را اضافه کنید و بجوشانید تا قوام بیاید. 

مربا مخلوط سیب و کشمش


مواد لازم:

سیب۲ کیلو گرم
شکر۲ کیلو گرم
کشمش۱ لیوان
لیمو ترش۲ عدد
چوب دارچین۲ عدد

طرز تهیه

سیب را پوست بگیرید و درشت خرد کنید و به همراه دارچین، شکر و کشمش و کمی آب در قابلمه بریزید و بجوشانید تا غلیظ شود. آب دو عدد لیمو را اضافه کنید و بجوشانید تا قوام بیاید. بعد از سرد شدن در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری نمایید. 

مربا چند میوه سیب و هویج

مواد لازم:

هویج۲ کیلو
سیبنیم کیلو
آب لیمو یک استکان یا آب نارنج یک و نیم استکان
پوست پرتقال ، لیمو یا نارنج رنده شده ریزنصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه

 هویج را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید. کمی اب به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت متوسط بگذارید. سیب و هویج را اضافه کرده بجوشانید. شکر را به همراه آبلیمو یا آب نارنج اضافه کنید و صبر کنید تا مربا قوام بیاید.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: