هزاران لهستانی روز شنبه به خیابانهای ورشو پایتخت این کشور ریخته و به طرفداری از مردم سالاری و علیه دولت راست گرای این کشور با توجیه نقض استانداردهای مردم سالاری، دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹        27 February 2016
به گزارش ایرنا بهنقل از خبرگزاری فرانسه از ورشو، معترضان همچنین حمایت خود را از لخ والسا قهرمان مردم سالاری در لهستان در مواجهه با اتهامات تازه ای که به وی وارد شد، اعلام کردند.
والسا متهم شده است که بر اساس پرونده های پلیس مخفی تازه تأسیس لهستان، در دهه 1970 به عنوان یک جاسوس کمونیست فعالیت داشت. وی این پرونده سازی را جعلی خوانده است.  
سیاستمداران معترض از جمله رهبران دو حزب لیبرالی که با دولت محافظه کار حزب قانون و عدالت بشدت مخالفند، برای نخستین بار در این تظاهرات شرکت کردند که دست کم 15 هزار نفر در آن حضور داشتند.  
'ماتیوش کیژووسکی' بنیانگذار کمیته دفاع از مردم سالاری که این تظاهرات را سازماندهی کرده است، گفت: 'ما آمده ایم تا تصریح کنیم آزادی و مردم سالاری مهمترین ارزشهایی است که قانون اساسی حافظ آنهاست.'  
اقدامات دولت محافظه کار برای کنترل بیشتر دادگاه قانون اساسی، رسانه ها و دیگر مؤسسات محرک انتقادهای شدیدی در داخل و در گوشه و کنار اروپا شده است.  
اتحادیه اروپا اخیراً به تحقیقات بی سابقه ای در مورد نقض مقررات این بلوک برای مردم سالاری از سوی دولت لهستان و احتمال اتخاذ تدابیر تنبیهی دست زده است.  
 
 

برچسب ها: تظاهرات ، دولتی ، لهستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: