فاصله اندک انتخابی نهایی و گزینشی المپیک، شورای فنی کشتی فرنگی در نشستی به بررسی چگونگی برگزاری مسابقات انتخابی پرداخت.
کد خبر: ۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱        02 March 2016
سپهر خرمی - تحریریه اطلس خبر | فاصله اندک انتخابی نهایی و گزینشی المپیک، شورای فنی کشتی فرنگی در نشستی به بررسی چگونگی برگزاری مسابقات انتخابی پرداخت.
با توجه به فاصله اندک مسابقات انتخابی نهایی و گزینشی المپیک، شورای فنی تصمیم گرفت تا با برگزاری نشستی تمام مسایل را بررسی کند.
مسابقات انتخابی در این چند سال اخیر به یک معضل اساسی برای کشتی تبدیل شده بود. فرآیندی که آمد تا قاتق نان شود اما قاتل جان شد.
خیلی‌ها موافق انتخابی المپیک بوند اما افتخارات و موفقیت‌های کشتی فرنگی حد فاصل 2009 تا 2013 با محمد بنا باعث شد تا با کمی تردید به مسابقات گزینشی نگاه شود. بسیاری از کشتی گیران صاحب نام نیز در این مسابقات شرکت نمی‌کرند و هر سال مشکلاتی را به وجود می‌‌آورد. حالا بعد از دو سال این بار در آستانه المپیک شورای فنی کشتی فرنگی تصمیمی می‌گیرد که براساس آن سعید عبدولی برای المپیک این شانس را دارد که بدون انتخابی برگزیده شود و سه فرنگی کار که برای کسب سهمیه می‌روند هم با نظر سرمربی تیم ملی با حضور در یک تورنمنت بین‌المللی انتخاب شوند. اوضاع در کشتی آزاد هم خیلی بهتر از این نبود اما به هر حال با توجه به پیشینه و گذشته کشتی آزاد و میل و رغبتی که در بین کشتی‌گیران برای چرخش به سوی کشتی آزاد همیشه وجود داشته در این رشته شاید این توجیه را به وجود می‌آورد که باید انتخابی برگزار شود اما در آنجا هم مشکلاتی وجود داشت.
به طور مثال حسن حبیبی که در اوج قرار دارد و طلای جهانی را نیز یدک می‌کشد با چه کسی باید مسابقه انتخابی برگزار کند؟
در فاصله شش ماه مانده به مسابقات المپیک، هنوز سه وزن از کشتی فرنگی مشخص نشده و به همین دلیل باز هم برگزاری مسابقات انتخابی تبدیل به سوژه این رشته پرهوادار شده است.
 سه کشتی‌گیر تیم ملی باید 24 اسفند راهی مسابقات گزینشی قزاقستان شوند. سه سهمیه که گرفتن آن با دشواری‌های زیادی همراه خواهد بود. به خصوص در وزن 59 کیلوگرم که حمید سوریان باید این سهمیه را بگیرد کشتی‌گیران ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان نتوانسته‌اند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند.
مسابقات انتخابی، دردسر جدید کشتی فرهنگی
بنابراین حمید باید با سه رقیب مهم خود مسابقه بدهد. در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی و در وزن 130 کیلوگرم هم بشیرباباجان زاده با این مشکل مواجه هستند.
بنابراین کار بسیار سختی را در آخرین روزهای سال 94 در پیش خواهند داشت اما بلافاصله بعد از این رقابت سخت آنها باید برای حضور در انتخابی تیم ملی که 27 فروردین برگزار می‌شود، آماده می‌شدند. اتفاقی که می‌توانست آسیب جدی را به این تیم وارد کند.
علاوه براینکه عوامل فنی زیادی وجود دارد که می‌تواند ثابت کند دو بار وزن کم کردن در یک ماه آسیب جدی به تیم ملی بزند همچنان هم این سوال وجود دارد که چگونه می‌توان برای حمید سوریان انتخابی برگزار کرد.
 به همین دلیل شورای فنی روز پنج‌شنبه نشستی را با حضور رسول خادم و محمد بنا و همچنین اعضای شورای فنی برگزار کرد و تصمیم براین شد که در وزن 75 کیلوگرم با توجه به عملکرد سعید عبدولی در چند رویداد داخلی و همچنین قهرمانی در مسابقات جام تختی، دیگر انتخابی برگزار نشود.
در سه وزن که سهمیه کسب نشده است، حمید سوریان، امید نوروزی و بشیرباباجان‌زاده به دلیل حضور در گزینشی دیگر در انتخابی مرحله نهایی حاضر نمی‌شوند و با نظر محمد بنا به همراه مدعیان این وزن راهی تورنمنت‌های بین‌المللی می‌شوند تا سرمربی تصمیم نهایی را بگیرد.
 

برچسب ها: کشتی فرنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: