پیش بینی بورس امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

دیروز شاخص‌های بورس تهران رشد کردند. ناظران این رشد را متأثر از پیام سه دولتمرد دانستند.
پیش بینی بورس امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 16 هزار و 586 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 84 هزار و 152 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 95 واحد بالا آمد و در رقم 682 هزار و 655 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 133 واحد رشد کرد و به رقم 21 هزار و 720 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و 379 واحدی داشت و به سطح 119 هزار و 400 واحد رسید.

بیشترین افزایش قیمت

دیگران چه می خوانند:
 

روز سه‌شنبه در بورس شرکت پمپ سازی ایران (تپمپی)، شرکت به پرداخت ملت (پرداخت) و شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بهار رز عالیس چناران (عالیس)، شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

 

بیشترین کاهش قیمت

 

در بورس نمادهای ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن)، ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) و سهگمت (شرکت سیمان هگمتان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

 

در معاملات سه‌شنبه، 258 نماد صف خرید داشتند و 54 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 69 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 917 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 38 درصدی به رقم 156 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران 8 دهم درصد رشد کرد و شاخص هم وزن 9 دهم درصد بالا آمد. شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فملی، فولاد و شستا رشد کرد.

همچنین دیروز پس از سه روز پیاپی پول حقیقی به بورس وارد شد. نمادهای فولاد، وبانک، ونوین، حفارس و فملی بیشترین ورود سرمایه بازار را داشتند.

اما دیروز ارزش معاملات خرد سهام 36 درصد رشد کرد و به 4 هزار و 597 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در شهریور ماه است.

بنابراین وضعیت بازار بهبود نسبی پیدا کرد. برخی ناظران رشد دیروز را متأثر از سیگنال رئیس جمهور برای حل مشکل FATF دانستند. برخی نیز رشد بازار را به صحبت‌های مطرح شده در جلسه تودیع و معارفه ریاست سازمان بورس مربوط دانستند. دیروز در جلسه تودیع مجید عشقی و معارفه حجت صیدی، وزیر اقتصاد سه کارویژه برای رئیس جدید سازمان اعلام کرد.

عبدالناصر همتی گفت «من معتقدم خود رئیس سازمان بورس برای توسعه بازار سرمایه باید اول کت خود را برای پیگیری منافع بازار سرمایه در آورد. دوم این که باید با رسانه‌ها و مردم صحبت کند و شایعات را پاسخ دهد. سومین کار رئیس سازمان بورس برخورد با فساد در عملیات بازار سرمایه است.»

حجت صیدی نیز اعلام کرد که « اتفاق عجیبی که در اردیبهشت 1402 رقم خورد دیگر نباید اتفاق بیفتد. طبق هماهنگی انجام شده با دکتر همتی وزیر اقتصاد قرار شده این نوع عدم قطعیت‌ها در بازار سرمایه کاهش یابد.»

بنابراین می‌توان گفت سیگنال‌های مثبتی از سوی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان به فعالان بورس ارسال شده است. سیگنالی که می‌تواند امروز نیز تابلوی بازار را سبزپوش کند.

پیش بینی بورس امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟