مشهورترین قاتل مشهد که ممکن است در بخش‌هایی از داستان فیلم کیمیایی به او اشاره شود، سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای زنان خیابانی بود که اکثر این زنان را با انتقال به خانه با روسری خفه می‌کرد و تا زمان دستگیری 16 زن را در مدتی نزدیک به یک سال به قتل رسانده بود. او در آغاز دفاعیه‌ای در دادگاه گفته بود: «...از عمل خود به هیچ وجه پشیمان نیستم و اگر دستگیر نمیشدم قصد داشتم تعداد قتلها را به عدد 150 برسانم.»
کد خبر: ۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲        22 February 2016
با سفر «مسعود کیمیایی» به مشهد برای انتخاب لوکیشن‌های فیلم تازه‌‎اش در این شهر، احتمال تعمیم داستان فیلم «قاتل اهلی» به ماجرای «سعید حنایی» قوت گرفته و برخی گمانه‌زنی از تمرکز آقای کارگردان بر این حادثه دارد.

به گزارش طلس خبر؛ مسعود کیمیایی که با سینمای خاص خود سال‌ها فعالیت داشته، در همان فضا این بار قصد دارد اثری جنایی در مشهد بسازد و در همین راستا پس از بازنویسی فیلم‌‌نامه «قاتل اهلی»، طی روزهای اخیر به همراه فرزندش پولاد کیمیایی و منصور لشکری قوچانی تهیه کننده فیلم تازه‌اش راهی مشهد شد و برای فیلم تازه‌اش لوکیشن انتخاب کرد.

بر اساس آنچه از سوی تیم تولید این فیلم مطرح شده، قصه فیلم جدید کیمیایی درباره یک جوان رانت خوار است که شهوت کسب سریع ثروت، او را در مسیر بدی قرار می‌دهد و همین مسئله یادآور برخی پرونده‌های جنجالی با محوریت مشهد است که ماجرای پرحاشیه و ادامه دار یک شرکت ساختمان سازی، یکی از این پرونده‌ها است اما مشهد مملو از این مجموعه‌ها و تعداد قابل توجهی از صندوق‌های مالی و اعتباری غیرقانونی است که هر از چندگاهی حاشیه ساز می‌شود.

با این حال هیچ یک از این پرونده‌ها همراه با حضور یک قاتل نبوده و روایت این پرونده‌ها در تهران نیز ممکن بود و به همین دلیل حضور کیمیایی در مشهد بیش از پیش شائبه توجه به یک پرونده خاص و تعمیم پرونده فساد مالی، به یک قاتل حرفه‌ای را پیش آورده است.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار اطلس خبر، مشهورترین قاتل مشهد که ممکن است در بخش‌هایی از داستان فیلم کیمیایی به او اشاره شود، سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای زنان خیابانی بود که اکثر این زنان را با انتقال به خانه با روسری خفه می‌کرد و تا زمان دستگیری 16 زن را در مدتی نزدیک به یک سال به قتل رسانده بود. او در آغاز دفاعیه‌ای در دادگاه گفته بود: «...از عمل خود به هیچ وجه پشیمان نیستم و اگر دستگیر نمیشدم قصد داشتم تعداد قتلها را به عدد 150 برسانم.»

در مستندی که درباره «سعید حنایی» ساخته شده و حاوی صحبت‌های این قاتل نیز هست، اطرافیان و همچنین کسبه‌ای که این مرد دارای حرفه «بنایی» را سال‌ها مشاهده می‌کردند، از او به عنوان فردی آرام یاد می‌کردند و مجموعاً روایتی را ذکر می‌کنند که با تعبیر «قاتل اهلی» سازگار است.

باید دید آیا کیمیایی که آخرین بار در قیصر، لوکیشن فیلمش را در نظر گرفته بود، قصد دارد با تکیه بر چنین داستان‌های واقعی، یک اثر متفاوت خلق کند یا داستان «قاتل اهلی» نیز شبیه چند اثر پیشینش خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: