منابع خبری از سفر پادشاه اردن به واشنگتن برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا طی چند روز آتی خبر دادند.
کد خبر: ۹۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹        20 June 2021
روزنامه رای الیوم اعلام کرد که مقدمات سفر قریب الوقوع عبد الله دوم، پادشاه اردن به آمریکا در امان و واشنگتن در حال انجام است و وی طی چند روز آتی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد.

رای الیوم درباره جزئیات این دیدار نوشت: این یک دیدار سیاسی و دیپلماتیک است و مربوط به محور اختلافات و تعاملات مربوط به پرونده درگیری اعراب و اسرائیل و مسئله فلسطین است و بسیاری از موضوعات سیاسی احتمالاً در آن مورد بحث قرار می‌گیرند.

طبق این گزارش، دستور کار عبدالله دوم در این سفر پرداختن به موضوعات مختلف بوده و طبق گفته مشاوران دربار سلطنتی اردن و دیپلمات‌های غربی، قرار است که وی به نیابت از رهبران برجسته منطقه با بایدن دیدار کند.

رای الیوم همچنین گزارش داد: این سفر از نظر جزئیات نسبتاً طولانی یا تا حدی طولانی خواهد بود و احتمالاً برنامه‌ای فشرده خواهد داشت که تنها در ملاقات با بایدن خلاصه نخواهد شد.

به گفته منابع دیپلماتیک غربی، برنامه سفر پادشاه اردن همچنین شامل دیدار با اعضای کمیته‌ها و چهره‌های مهم کنگره و شرکت در چندین کنفرانس خواهد بود.

در همین حال، سیاستمداران اردنی به نقل از پادشاه کشورشان گفتند که عبد الله دوم درصدد رساندن پیام رهبران منطقه به مقامات آمریکا است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که پادشاه اردن قرار است که درجریان سفرش به واشنگتن درباره عراق و بازگشت سوریه به آغوش کشور‌های عربی با مقامات آمریکا گفتگو کند.

رای الیوم نوشت که عبدالله دوم در راستای آمادگی برای انجام سفرش به واشنگتن طی روز‌های اخیر دیدار‌های محرمانه‌ای را با تعدادی از رهبران منطقه از جمله عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی انجام داده است و با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در ارتباط مستقیم است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: