علایی یورتچی، کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران در گفت و گو با «شفافیت» مطرح کرد
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از برقراری تعامل موثر میان شورای شهر واصناف در شورای شهر ششم به عنوان یکی از برنامه های مدنظر خود و دیگر اعضای فهرست جبهه نیروهای انقلاب یاد کرد و گفت: مدیریت خوب شورای شهر جدید می تواند ضعف های فعلی که اکنون در حوزه های مختلف شهری شاهد آن هستیم به خوبی از بین ببرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹        15 June 2021

حمیدرضا علایی یورتچی در گفت و گو با «شفافیت» در خصوص قصور و کوتاهی دولت و شورا های شهر در ایفای تعهداتشان نسبت به اصناف و کسبه بیان کرد: حدود سه میلیون و 800 هزار واحد صنفی در کشور داریم، البته 800 هزار واحد بدون پروانه کسب هستند، علاوه براین باید گفت؛ حدود 500 هزار دستفروش نیز در مناطق مختلف کشور فعالیت می کنند. این در حالی است که تصمیمات اشتباه و غلط دولت تدبیر و امید، همچنین اعضای کنونی شوراهای شهرها تاثیرات نامطلوبی بر اقتصاد و کسبه داشته است.

اعضای شوراها؛ کلید در ورودی به شهرها 
وی در ادامه با تاکید براینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرها در واقع کلید در ورودی به یک شهرها هستند، اظهار کرد: آنها بر جنبه های مختلف شهری تاثیر گذار بوده و بر این اساس هر گونه کوتاهی شان می تواند، موجبات بروز مشکل و آسیب رساندن به شهرها را فراهم آورد، حتی موجب اضمحلال آنها شود.

مدیریت خوب شورای جدید ضعف های فعلی را از بین می برد
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش همچنین تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که از یک سو ضعف اقتصادی و از جهت دیگر  معضلات شهری اثر نامطلوبی بر زندگی شهروندان و کسبه گذاشته است. این در حالی بوده که نقش شوراها در شرایط حاضر نظارت بر تمامی امور شهری از جمله مباحث فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، عمرانی و اصناف همچنین زیست محیطی است، بنابراین با مدیریت خوب می توان ضعف های فعلی را بر طرف کرد. 

ارائه راهکارهای موثر رفع آلودگی هوا و ترافیک
علایی یورتچی با اشاره به اینکه ارائه راهکارهای موثر برای رفع آلودگی هوا، همچنین آلودگی صوتی و ترافیک سرسام‌ آور در شورای شهر را مدنظر دارم، ادامه داد: علاوه براین جابجایی فرودگاه از مرکز شهر و اصلاح ساختمان های فرسوده و ناامن مانند پلاسکو، خارج کردن پادگان ها و مراکز نظامی از سطح شهر از دیگر مواردی است که باید در شورای شهر پیش رو در کلانشهر تهران مدنظر قرار گیرد.

تشکیل شهرک های تخصصی صنفی
وی گفت: در کنار آنچه که اشاره شد، البته برقراری تعامل موثر میان شورا با اصناف و تشکیل دادن شهرک های تخصصی صنفی در حوزه های مختلف صنفی نیز مواردی است که باید مدنظر باشد، زیرا که به طور قطع تاثیر بسیار خوب و قابل توجهی را بر عملکرد اصناف با خود به همراه خواهد داشت.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: با توجه به موارد عنوان شده شهروندان کلانشهر تهران، باید در انتخاب افراد دلسوخته و شایسته برای حضور در شوراها به عنوان نمایندگان خود دقت بسیار زیادی داشته باشند، تا شهری آباد و دور از هر گونه  استرس داشته باشیم.
علایی یورتچی همچنین درباره سوابق شغلی خود عنوان کرد: من دارای 35 سال  سابقه فعالیت در کسب و کار بوده همچنین نایب رییس خانه نو اندیشان اصناف و بازار و عضویت در اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران نیز از جمله سوابقی است که می توانم به آنها اشاره داشته باشم. ضمن اینکه باید بگویم فارغ التحصیل رشته حقوق در امور بین‌ الملل در مقطع کارشناس ارشد هستم.
گفتنی است؛ علایی یورتچی در فهرست 21 نفره نامزدهای جبهه نیروهای انقلاب برای حضور در شورای اسلامی شهر تهران بوده که با شعار «نسیم بهار بر فراز تهران» برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش کاندید شده است. این فهرست نزدیک ترین فهرست انتخاباتی شورای اسلامی شهر تهران به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی  و محمود احمدی ‌نژاد است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: