کاخ سفید اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا و پسر پادشاه عربستان در دیدار با یکدیگر درباره ایران، یمن و سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴        18 June 2016

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا و پسر پادشاه عربستان در دیدار با یکدیگر درباره ایران، یمن و سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

کری ملک سلمان

به گزارش اطلبس خبر به نقل از ایسنا، کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان در دیدار خود در واشنگتن درباره مسائل منطقه و هم‌چنین ایران گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

دو طرف در این دیدار با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه علیه ایران کشورمان را به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متهم و بر لزوم گسترش راه‌های مقابله با تنش‌ها و برقراری آرامش در منطقه تأکید کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، مسأله سوریه و جنگ یمن از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است. اوباما و بن سلمان نیز درباره نقش مهم عربستان که می‌تواند در رسیدگی به افراطی‌گری در منطقه ایفا کند، رایزنی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه و حمایت فکری و مالی آل سعود از ایدئولوژی‌های مبتنی بر افراطی‌گری و فرقه‌گرایی به ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه شده است که در نهایت جنگ، ناآرامی و بی‌ثباتی را در این منطقه و حتی جهان در پی داشته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: