معاون علوم پزشکی گیلان، همه ویروس‌های جهش یافته را همانند کرونای ووهان دانست که تنفسی است و گفت: مهمترین راه پیشگیری از همه جهش‌های کروناویروس استفاده از ماسک است.
کد خبر: ۹۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰        10 May 2021

دکتر آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مردم با ویروس‌های جهش یافته کرونا مواجه هستند، اظهار کرد: بیش از دو ماه است که ویروس کرونای بریتانیایی در استان گیلان گردش دارد و افزایش آمار مبتلایان عمدتا ناشی از همین ویروس بوده است.

وی با بیان اینکه کرونای بریتانیایی عامل ایجاد پیک اخیر بوده است، افزود: متاسفانه ویروس‌های جدید نیز از جمله هندی، هندی - کالیفرنیایی و آفریقایی نیز در کشور به ویژه مناطق جنوبی و غربی کشور مشاهده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همه ویروس‌های جهش یافته را همانند کرونای ووهان دانست و خاطرنشان کرد: همه این ویروس‌ها قابلیت انتقال از راه ذرات تنفسی که هنگام عطسه، سرفه و صحبت کردن از دهان و بینی بیمار خارج می‌شود را دارند.

حیدرزاده، مهمترین راه پیشگیری از همه جهش‌های کروناویروس را استفاده از ماسک دانست و گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده بسیار مهم است.

وی از مردم خواست در رستوران‌ها و میهمانی‌ها حضور پیدا نکنند و یادآور شد: در چنین فضا‌هایی برای خوردن غذا و نوشیدن مایعات باید ماسک را برداشت و لذا احتمال انتقال ویروس بالا می‌رود.

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۱۲۰ بیمار جدید کرونایی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و حال ۱۱۷ نفر وخیم است.


منبع:ایسنا
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: