یک مسئول بلندپایه وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که مذاکرات وین درباره برجام به دلیل گفت‌وگوهای غیر مستقیم ایران و آمریکا به کندی پیش رفت.
کد خبر: ۹۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷        22 April 2021

به گزارش الجزیره،  یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا دلیل کندی مذاکرات وین درباره برجام را غیر مستقیم بودن گفتگو‌های ایران و آمریکا دانست.
وی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت که واشنگتن به اختلافات موجود با اسرائیل درباره پرونده هسته‌ای ایران آگاهی دارد و تلاش خواهد کرد تا حد امکان در این باره شفاف عمل کند.

مقام آمریکایی افزود: ما مجبوریم تحریم‌های ایران را برداریم تا به برجام بازگردیم و ما این را مستقیماً به اسرائیل گفتیم، اما این بدین معنا نیست که ما تقابل با ایران در منطقه را متوقف خواهیم کرد.

وی تأکید کرد که در جریان مذاکرات وین، آمریکا نمونه‌هایی از تحریم‌ها را که برای بازگشت به برجام باید برداشته شود، تقدیم تیم مذاکره کننده ایرانی کرده است.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد، سه نمونه از انواع تحریم‌هایی که ترامپ با هدف ممانعت از بازگشت آمریکا به برجام و یا مانع تراشی در این راه، علیه ایران تحت عنوان تروریسم وضع کرده بود، در اختیار ایران قرار گرفته است. هر یک از تحریم‌ها باید مورد بازنگری واقع شود که در صورت امکان لغو شوند.

وی در عین حال اظهار داشت که دولت آمریکا تحریم‌های بیشتری را که در چارچوب برنامه هسته‌ای علیه ایران وضع شده است، حذف نخواهد کرد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: