بعد از زلزله ۵.۹ ریشتری روز یکشنبه ۲۹ فروردین تاکنون ۱۵۶ پس لرزه در بندر گناوه رخ داده که در مرکز زلزله نگاری کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶        22 April 2021

نخستین پس‌ لرزه در شهرستان گناوه  ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه با قدرت ۴.۵ ریشتر در ۲۹ فروردین ماه رخ داد و آخرین آن در ساعت ۷:۴۹  دقیقه پنجشنبه دوم اردیبهشت با ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

آخرین و کم ترین پس لرزه‌های ثبت شده  مرکز زلزله نگاری کشور در مدت شبانه روز گذشته  ۲.۵ ریشتر در ساعت ۷:۴۹ دقیقه پنجشنبه دوم اردیبهشت در عمق ۱۰ کیلومتری و بیشترین آن در ساعت ۲۲:۳۱ دقیقه  چهارشنبه شب با   ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

بزرگترین زمین لرزه ثبت شده از ساعت ۱۳ روز سه شنبه تا ۷:۱۰ دقیقه صبح چهارشنبه بندرگناوه در ساعت ۲۲:۲۵ دقیقه سه شنبه شب به بزرگی ۴.۴ ریشتر به وقوع پیوست که خسارتی در برنداشت.

مردم گناوه  به رغم پس لرزه‌های رخ داده شب آرام تری را نسبت به شب های گذشته پشت سر گذاشتند.

روستائیان ساکن نزدیک به کانون زمین لرزه ،  شب گذشته را طبق روال شب های قبل  بیرون از منزل سپری کردند.

براساس گزارش های واصله از این روستاها، مردم این منطقه  با وقوع پس لرزه های چهارشنبه شب از منازل خود بیرون و به کوچه ها روانه شدند.

 وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان گناوه به رغم مهیب بودن خسارت بالایی در برنداشته است اما تداوم پس لرزه‌ها  بر روند زندگی مردم این منطقه اثرگذار شده است.

طبق اظهارنظر کارشناسان مربوطه وقوع پس لرزه های روی داده امری طبیعی است و  مردم نگران نشوند ولی مراقب باشند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: