بسته خبری از شامگاه تا بامداد؛
مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، ما تلاش می‌کنیم صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانمان برسانیم.
کد خبر: ۹۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵        22 April 2021

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه: درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.
 

۳۱ فروردین سخت‌ترین روز تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س)

 
سعید خال روز چهارشنبه در گفت گوی زنده تلویزیونی افزود: ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ یکی از سخت‌ترین و غم انگیز‌ترین روز‌های تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س) تهران بود. وی بابیان اینکه روز گذشته رکورد بی سابقه‌ای در تاریخ بهشت زهرا (س) تهران ثبت شد، اظهار داشت: در کنار این آمار روزانه ۲۰۰ متوفای عادی نیز در این آرامستان دفن می‌شوند. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران خاطرنشان کرد: این درحالی است که در شب عید امسال عدد متوفا‌های کرونایی در این آرامستان تک رقمی و به عدد ۹ رسیده بود.
 

کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاج زاده در انتخابات ۱۴۰۰

 
غلامحسین کرباسچی درباره احتمال کاندیداتوری سید مصطفی تاجزاده برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نظر رسانه منتسب به کارگزاران درخصوص احتمال شکاف بین اصلاح‌طلبان، گفت: این که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود باید جمع جبهه اصلاحات آن را بررسی کنند. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصاً ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تایید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.
 

عطریانفر: برخی خود را فرزند خوانده خاتمی می‌دانند

 
محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: ایرادی که به جریان اصولگرا مبنی بر اینکه برخی حس فرزندخواندگی خدا را دارند، وارد بود همان ایراد را به بعضی از دوستانمان در ارتباط با آقای خاتمی هم وارد می‌دانیم. برخی احساس می‌کنند نسبت به ایشان فرزند خوانده‌تر هستند. این ایراد وجود دارد و مصداق آن دوستان اتحادی هستند، ولی شخص آقای خاتمی اینگونه فکر نمی‌کند. البته ممکن است یک اتفاقاتی رخ دهد و حتی بر آقای خاتمی تحمیل شود؛ البته انتظار ما این است که آقای خاتمی گاهی در این قضیه صراحت لهجه بیشتری داشته باشند و از این سوءاستفاده‌هایی که ممکن است از ناحیه امثال ما به ایشان روا شود فاصله بگیرند.
 

نماینده مجلس: واکسن فایزر در بازار سیاه به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود!

 
محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور ما، واکسن کرونا را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه و پول به مردم تزریق کنند، تخلف است، گفت: واکسن فایزر در بازار سیاه فروخته می‌شود! وی ادامه داد: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود، در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ده میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!
 

کنایه آشنا به صداوسیما: جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمرند

 
حسام‌الدین آشنا در حساب کاربری‌اش در توییتر به برنامه جدید صدا و سیما علیه دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای واکنش نشان داد و نوشت: «اعتدال بی‌طرفی در نبرد حق و باطل نیست چرا که حق عین عدل است و باطل چیزی جر افراط و تفریط نسبت به حق نیست. جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمارند. لطفا منبع مطلع را مطلع بفرمایید.»
 

عفو بقایی و مشایی تکذیب شد

 
یک منبع آگاه در قوه قضائیه از تمدید مرخصی آقایان بقایی و رحیم مشایی به دلیل ادامه داشتن روند درمان خبر داد. یک منبع آگاه در قوه قضائیه با اشاره به انتشار اخبار و شایعاتی در مورد عفو حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، اظهار کرد: هیچ عفوی در مورد این دو محکوم قضایی صورت نگرفته است. وی تاکید کرد: برابر مقررات و قانون به این افراد مدتی پیش مرخصی داده شده است که با توجه به گواهی معتبر پزشکی و شرایط جسمانی بقایی و مشایی، مرخصی آن‌ها به دلیل ادامه داشتن روند درمان تمدید شده است. گفتنی است؛ چند روز قبل انصاف نیوز در پیش خبر مصاحبه با احمد خورشیدی آزاد به نقل از وی از عفو بقایی و مشایی خبر داده بود، اما دیروز در توضیحی نوشت: پس از انتشار پیش خبر این گفتگو در مورد عفو اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، احمد خورشیدی در پستی تلگرامی در کانال ایشان این موضوع تکذیب شد که البته متن گفتگو عینا مطابق با فایل صوتی پیاده و منتشر شده است.
 

معنای اعلام کاندیداتوری بادامچیان چیست؟

 
بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. پیشتر دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفته بود: اگر رئیسی برای انتخابات حاضر شود وحدت جمعی حول محور ایشان حفظ خواهد شد و حزب موتلفه تیم خود را به ایشان عرضه می‌کند. اکنون با اعلام کاندیداتوری بادامچیان و با توجه به حمایت همه جانبه حزب موتلفه از رئیسی این کاندیداتوری به معنای نیامدن رئیسی هست یا موتلفه ترفند انتخاباتی زده است؟
 

وزیر بهداشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟

 
وزیر بهداشت تاکید کرد که قصدی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندارد. نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: من قصد ندارم کاندیدای ریاست جمهوری بشوم و حتی برای وزارت بهدشت هم با اکراه آمدم و اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود ما به این نقطه موفقیت آمیز برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم. وی در ادامه همچنین در مورد خبر استیضاحش تصریح کرد ما گاهی خنجر را از پشت می‌خوریم که من نمی‌دانم بعضی از این افراد دنبال چه می‌گردند، اما این ناجوان مردی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.
 

ابطحی: تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند نه کف آن را

 
ابطحی، فعال سیاسی درباره احتمال کاندیداتوری تاجزاده اظهارنظر کرد. او نوشت: حضور آقای تاجزاده که البته تصمیم شخصی است، نه تصمیم جمعی، می‌تواند مجموعه افرادی که قصد شرکت در انتخابات نداشتند را به میدان بیاورد. از طرف دیگر سقف مطالبات در انتخابات با حضور ایشان بالا می‌رود. اگر سیستم عقلانیت به خرج دهد، آقای تاجزاده را رد صلاحیت نکند؛ قطعا فصل جدیدی برای ایران از جهت تحمل، مدارا، آزادی و ... شکل می‌گیرد. آقای تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند، نه کف.
 

کوشکی: رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود

 
کوشکی گفت: «من درباره کاندیداتوری آقای رئیسی فکر می‌کنم که ایشان شخصا تصمیم درستی گرفته و قصد کاندیداتوری ندارد. به هرحال او حرکتی را در قوه قضاییه شروع کرده که به مراتب بهتر و مهم‌تر از قوه مجریه است. بر این اساس خروج ایشان از قوه قضایه حتما آن ماموریت مهم را به خطر انداخته و ناکام خواهند گذاشت.» وی با تاکید بر اینکه «به نظر نمی‌رسد فرد دیگری غیر از آقای رئیسی برای انجام موفقیت‌آمیز ماموریت قوه قضاییه مناسب باشد» گفت: «به نظر من آقای رئیسی این مساله را خوب درک کرده و بعید می‌دانم که شخصا مایل به کاندیداتوری باشد؛ کما اینکه نشانه‌ای هم از تمایل ایشان مشاهده نکرده‌ایم». کوشکی همچنین گفت: «به نظر من حتی این اصراری که برخی به کاندیداتوری آقای رئیسی دارند مشکوک است. به نظر می‌رسد برخی از رویه مبارزه با فساد در قوه قضاییه خوشحال نبوده و ترجیح می‌دهند که ایشان از این قوه خارج شده و به قوه مجریه برود.»
 

تصویربرداری پهپاد ایرانی از ناو آمریکایی در خلیج فارس 

 
در حالیکه برخی منابع خبری چهارشنبه شب از پرواز پهپاد‌های سپاه ایران بر فراز یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس خبر دادند، شبکه خبری «پرس تی وی» نیز گزارش داد که پهپاد‌های ایران تصاویر دقیقی را از یک ناو هواپیمابر آمریکا در آب‌های خلیج فارس گرفته‌اند.

به گزاش پرس تی وی، سپاه ایران چهارشنبه فیلمی را در نمایش پیشرفت‌های خود در زمینه ساخت پهپاد‌ها منتشر ساخته است. این فیلم توسط دسته پروازی چهار پهپادی ضبط شده و جزئیات دقیقی را از تجهیزات نظامی و هواپیما‌های مستقر در عرشه ناو هواپیمابر آمریکا به تصویر کشیده است. در این فیلم تصویر یک کشتی دیگر آمریکا نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش این منبع خبری، فیلم پخش شده از سوی سپاه انقلاب اسلامی ایران همچنین حملات انتحاری دقیق پهپاد‌های ایران به اهداف مختلف از جمله تانک را به تصویر می‌کشد.

این در حالی است که «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» به قدرت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران اذعان کرد. مک‌کنزی طی گزارشی مکتوب به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «استفاده گسترده ایران از پهپاد‌ها در اندازه‌های کوچک و متوسط به‌منظور شناسایی و حمله، باعث شده که ما برای اولین بار از زمان جنگ کره، بدون برتری هوایی کامل عملیات کنیم.»

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»»وی با هشدار درباره قدرت پهپادی ایران، توضیح داد: «تا زمانی که نتوانیم یک توان شبکه‌ای برای شناسایی و شکست دادن سامانه‌های هوایی بدون سرنشین ایجاد و [در منطقه]مستقر کنیم، برتری با مهاجم خواهد بود.»
 

عملیات نیرو‌های یمنی علیه پایگاه هوایی «ملک خالد»

 
منابع محلی بامداد پنجشنبه از عملیات نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی یمن علیه اهداف ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «المسیره»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: «یک سایت مهم نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط با پهپاد قاصف کی‌۲ هدف قرار داده شد».

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن توضیح داد: «هدف نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط به لطف خدا دقیقاً مورد اصابت قرار گرفت».

بر اساس این بیانیه، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین افزود: «هدف قرار دادن سایت‌های سعودی پاسخی طبیعی و قانونی برای تشدید تجاوز‌ها و محاصره همه جانبه علیه کشورمان است».

چند روز پیش بود که ائتلاف متجاوز سعودی از عملیات پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن علیه اهدافی در جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی خبر داد.
 

موضع گیری کرباسچی علیه تاجزاده

 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان آقای تاجزاده را تائید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.
 

قاتل جورج فلوید گناهکار شناخته شد

 
هیات منصفه دادگاهی در شهر مینیاپولیس آمریکا دریک شوین، مامور سابق پلیس این شهر را در کلیه اتهامات وارده در پرونده قتل جورج فلوید گناهکار شناخته است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: