گزارش از دو روز حساس دنیای فوتبال؛
بازهم اتحاد هواداران جواب داد و دوازده تیم اروپایی که برای تشکیل سوپرلیگ به صف شده بودند عقب نشینی کردند تا پروژه علیه تیم های متوسط و کوچک با شکست مواجه شود و سیستم اداره فوتبال بار دیگر در اختیار فیفا و یوفا قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹        21 April 2021

 بازهم اتحاد هواداران جواب داد و دوازده تیم اروپایی که برای تشکیل سوپرلیگ به صف شده بودند، عقب نشینی کردند تا پروژه علیه تیم های متوسط و کوچک با شکست مواجه شود و سیستم اداره فوتبال بار دیگر در اختیار فیفا و یوفا قرار بگیرد.

دو روز پیش ۱۲ باشگاه بزرگ اروپایی از برگزاری رقابتی به نام سوپر لیگ اروپا خبر دادند که با واکنش تند یوفا و فیفا همراه شد. آرسنال، منچستر سیتی، لیورپول، تاتنهام و منچستر یونایتد روز گذشته مجبور به کناره‌گیری از این رقابت شدند تا تعداد باشگاه‌های موافق با برگزاری به ۷ باشگاه کاهش پیدا کند.

کمیته برگزاری این رقابت‌ها بامداد امروز (چهارشنبه) بعد از انصراف باشگاه‌های انگلیسی در بیانیه‌ای رسما از لغو این رقابت جنجالی خبر داد.

در بیانیه این کمیته آمده است: ما اطمینان داریم که فوتبال کنونی اروپا نیاز به تغییر دارد. پیشنهاد برگزاری سوپر لیگ را دادیم. ویروس کرونا باعث شد تا باشگاه‌ها از نظر مالی متحمل زیان زیادی شوند و باید راهی پیدا می‌شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: باشگاه‌های انگلیسی به خاطر فشار‌های زیاد مجبور به انصراف شدند. باتوجه به شرایط به وجود آمده ما به این نتیجه رسیدیم که نیاز به بازبینی است؛ هر چند که اطمینان داریم این پیشنهاد ما باعث افزایش جذابیت در فوتبال می‌شود.

جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دیروز (سه‌شنبه) در نشستی در واکنش به تشکیل سوپرلیگ اروپا توسط 12 باشگاه بزرگ قاره سبز گفت: در فیفا ما تنها و به‌شدت می‌توانیم با شکل‌گیری سوپرلیگ، سوپرلیگی که کارکردی انحصاری دارد و در مسیر جدایی از نهادهای فعلی است، مخالفت کنیم، بدون شک فیفا چنین چیزی را تأیید نمی‌کند و به‌طور کامل از یوفا حمایت می‌کند. چیزهای زیادی هستند که می‌توان از آن طریق به سود مالی کوتاه‌مدت رسید. مردم باید خیلی دقیق فکر کنند. باشگاه‌های مدنظر باید به سهامداران و هواداران خود که در ایجاد فوتبال امروز اروپا کمک کرده‌اند، فکر کنند. این وظیفه من و وظیفه همه ماست که از الگوی ورزشی اروپا، مسابقات باشگاهی و تیم‌های ملی محافظت کنیم. اگر این باشگاه‌ها تصمیم بگیرند که راه خودشان را بروند، باید با انتخاب خود زندگی کنند.

با این حساب حالا فلورینتو پرز نیز در گوشه رینگ قرار گرفته و حالا در واقع آدم بد ماجرا شده که قصد داشته است تحولی در فوتبال ایجاد کند که به ضرر تیم های متوسط و کوچک بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: