برای نخستین بار ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها در ماه نخست سال از سوی کمیته ملی المپیک واریز شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸        18 April 2021
کمیته ملی المپیک در جلسات هیئت اجرایی بودجه فدراسیون‌ها را برای سال جاری، حدود ۵۰ میلیارد تومان به عنوان کمک مالی مستقیم در نظر گرفت.

المپیک توکیو مهم‌ترین و اولین رویداد پیش‌روی ورزش ایران در سال ۱۴۰۰ است که از اول مرداد ماه آغاز می‌شود و مسئولین کمیته ملی المپیک در تلاشند تا بخش زیادی از بودجه فدراسیون‌ها را تا قبل المپیک واریز کنند. علاوه بر المپیک، بازی‌های کشور‌های اسلامی نیز شهریور ماه در قونیه ترکیه برگزار می‌شود. بازی‌های آسیایی و زمستانی جوانان چین و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن چین نیز از دیگر رویداد‌های پیش روی ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ است. بازی‌های داخل سالن و هنر‌های رزمی در تایلند نیز قرار بود اوایل امسال برگزار شود، ولی به اواخر سال موکول شد. بازی‌های ساحلی نیز فعلا به تعویق افتاده است.

با توجه به اهمیت آمادگی فدراسیون‌های ورزشی پیش از المپیک، کمیته ملی المپیک روز گذشته ۵۰ درصد بودجه مصوب فدراسیون‌ها معادل ۲۵ میلیارد تومان را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرد. فدراسیون کشتی بیشترین میزان دریافت را در این بخش داشت. بودجه مصوب فدراسیون کشتی با داشتن هزار امتیاز ۴ میلیارد تومان است.

این برای نخستین بار است که فدراسیون‌های ورزشی این بخش از بودجه (۵۰ درصد) سال خود را تا قبل از پایان فروردین ماه دریافت می‌کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: