امیرسرتیپ حسینی گفت: اقدامات ارتش در حفظ انقلاب اسلامی بسیار شایان بوده که ایستادگی در برابر رژیم بعث در دفاع مقدس تنها و تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست.
کد خبر: ۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶        17 April 2021
امیر سرتیپ سید ناصر حسینی جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشکسوت دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش، با بیان اینکه این روز تولد دوباره ارتش پس از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در این روز باشکوه باید سابقه ارتش در ادوار مختلف مورد بررسی قرار بگیرد چراکه این ارتش در زمان انقلاب یک قدمت حداقل ۵۰ ساله داشته است.

وی پیشرفت ارتش جمهوری اسلامی ایران را پس از انقلاب اسلامی غیر قابل توصیف خواند و اظهار داشت: کشور عزیزمان در ادوار مختلف دارای نیروی نظامی و ارتش بود و همه این تجارب، تجهیزات و تشکیلات برای انقلاب اسلامی ماند و در حقیقت ثمرات آن به نفع کشور در دوره انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران واقع شد. ارتشیان به عنوان نیروی نظامی قسم خورده برای حفظ خاک و تمامیت ارضی کشورمان این تجربیات را پس از سرنگونی شاه به انقلاب اسلامی منتقل کردند و در کنار مردم قرار گرفتند.

جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به قدمت تاریخی دانشگاه افسری امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: قریب به ۳۰ هزار نفر از زمان تأسیس تا انقلاب اسلامی در این دانشگاه آموزش دیده و فارغ التحصیل شدند که می‌توان گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حداقل ۱۵ هزار نفر از این پایوران نظامی که کادر نیرو‌های سه گانه ارتش بودند همپیمان با نظام شدند و در بحران‌های پس از انقلاب به دفاع از کشور و میهنشان پرداختند.

 * انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) مسیر درست را در مقامبل ارتش رژیم شاه قرار داد 

امیر سرتیپ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضرت امام (ره) با انفاس قدسی خود مسیر درست را در مقابل ارتش رژیم شاهنشاهی قرارداد گفت: بنده در قبل از انقلاب همانند سایر مردم به تظاهرات علیه رژیم شاه می‌پرداختم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال ۱۳۵۸ عضو ارتش شدم، اما پس از از فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه سرباز‌ها پادگان‌ها را رها کنند ارتشی‌ها به ندای مرجع تقلید خود لبیک گفتند و در کنار مردم قرار گرفتند.

این پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقدامات ارتش در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناآرامی‌هایی از سوی ضدانقلاب در برخی نقاط کشور مثل خوزستان، ترکمن صحرا، کردستان و آذربایجان‌غربی آغاز شد و مهم‌ترین آنها یعنی کردستان درگیری داشتیم که ارتش از همان روز اول وارد عمل شد و در برابر تجزیه‌طلبان و ضدانقلاب که از سوی بیگانگان حمایت می‌شدند ایستادگی کرد.

* عزیمت گارد جاویدان برای ایستادگی در برابر ضدانقلاب کردستان

این افسرارشد نظامی ارتش ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین نیروهایی که برای نجات کردستان داوطلبانه عزیمت کردند از گارد جاویدان بودند که ضمن حمایت از رهبری انقلاب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در برابر ضد انقلاب در کردستان ایستادگی و آن منطقه را از لوث وجود ضدانقلاب پاکسازی کردند به همین لحاظ ارتش به عنوان بازوی مسلح انقلاب باقی ماند و حضرت امام 29 فروردین ماه را روز ارتش اعلام کردند.

امیر سرتیپ حسینی این اقدام حضرت امام خمینی(ره) را رسمیت دادن به ارتش خواند و افزود: این اقدام حضرت امام(ره) با زیرکی تمام صورت گرفت چراکه بسیاری از مخالفین ارتش یعنی نیروهای چپ به دنبال اضمحلال و نابودی ارتش بودند.

 وی ادامه داد: افرادی که به شوروی سابق وابسته بودن به تأسی از سردمداران شوروی می‌خواستند ارتش از بین برود، چراکه ارتش ضربات مهلکی به آنها وارد کرده بود و بسیاری از نقشه‌ها و طرح‌های آنها را نقش بر آب کرده بود.

 * اولین شهید انقلاب اسلامی متعلق به ارتش است 

این استاد دانشگاه فرماندهی و ستاد با بیان اینکه اولین شهید انقلاب اسلامی، سپهبد قرنی از فرماندهان گرانقدر ارتش بود، تصریح کرد: این ماجرا نشان می‌دهد که نوک پیکان و عمق مخالفت با نظام و انقلاب اسلامی به سمت ارتش جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته بود چراکه این  مجموعه می‌توانست به عنوان بازوی نظامی حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف کشور نقش‌آفرینی کند.

جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خدمات بی‌نظیر ارتش به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: اکثر توفیقات ۸ سال دفاع مقدس به واسطه حضور ارتش در کنار سایر نیرو‌های نظامی و مردمی بود.

امیر سرتیپ حسینی شهید فلاحی را یکی از اسطوره‌های ارتش خواند و گفت: این شهید والامقام در مدت ۳۰ ماه ابتدایی انقلاب یعنی اسفند ۱۳۵۷ تا ۷ مهر ۱۳۶۰ خدمات ارزشمندی را انجام داد که‌ می‌توان گفت دفاع از کشور را در مقابل تجزیه‌طلبان و احزاب غیر قانونی کردستان و متجاوزین بعثی معماری کرد.

وی ابراز امیدواری کرد افرادی بیایند، تاریخ ارتش و جنگ را نگارش کنند تا آیندگان از این نکات، رشادت‌ها و جانفشانی‌ها استفاده کنند. چراکه همین شهید فلاحی علاوه بر ساماندهی ارتش در میدان‌های نبرد نیز حضور داشت ولی تاریخ نظامی این دوره از کشور تقریبا مغفول مانده است.

* ضرب شست ارتش در همان روزهای ابتدایی به رژیم بعث عراق

این پیشکسوت دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه در اصل تجارب نظامی، امکانات و طرح‌های ارتش باعث جلوگیری ارتش رژیم بعث عراق در تهاجم اولیه او به کشور شد؛ خاطرنشان کرد: دفاع جانانه ارتش در سال اول جنگ باعث شد رژیم بعث عراق از قدرت این سازمان مطلع شود و هدف رسیدن هفت روزه به تهران را در خواب دنبال کند.

امیر سرتیپ حسینی با بیان اینکه بسیاری از آموزش‌های نظامی به نیروهای مردمی و سپاه توسط فرماندهان ارتش صورت گرفت؛ یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت سازماندهی شده و با  قدرت فراوان توانست به همراه سایر نیروهای نظامی و مردمی رژیم بعث عراق را از خاک کشورمان بیرون کند و اجازه تعدی به هیچ‌کسی ندهد و در حال حاضر نیز همچنان هم به پاسداری از مرز در برابر بیگانگان می‌پردازد.

 وی با بیان اینکه مدافعان کشور در آغاز تهاجم ارتش عراق، نیروهای مهاجم و قدرتمند رژیم بعث را با مهارت نظامی‌گری و تجارب ارزشمند خود در پشت رودخانه‌های کرخه و کارون نگه‌داشت و اجازه پیشروی بیشتر به آنها نداند؛ یادآور شد: رژیم بعث عراق برای تفریح به سواحل رودخانه‌های کارون و کرخه نیامده بود(باخنده) بلکه در اولین اقدام می‌خواست خوزستان را جدا کند و سپس به سمت تهران عزیمت کند اما این ارتش بود که در برابر تجاوزات و زیاده خواهی های رژیم صدام ایستادگی کرد و پس از فرسایشی که به نیروهای عراقی وارد کرد به کمک سایر نیروهای مدافع کشور در سال دوم جنگ تمام مناطق اشغالی را از دشمن پس گرفت.

* هشت سال دفاع مقدس تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های ارتش است

این پیشکسوت دفاع مقدس با تٔأکید بر اینکه در روزهای ابتدایی جنگ ارتش در جلوگیری از رژیم بعث عراق نقش کلیدی و اساسی داشت؛ افزود: برخی‌ها به اشتباه می‌گویند در سال اول جنگ شکست خوردیم در حالیکه این نکته را بیان نمی‌کنند که اقدامات ارتش باعث شد که در همان روزهای ابتدایی جنگ جلوی پیشروی بعثی‌ها گرفته شود.

امیر سرتیپ حسینی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ حداقل ۱۴۰۰ کیلومتر خط پدافندی داشت، افزود این خط پدافندی کمک شایانی به سایر نیرو‌ها داشت که بتوانند عملیات‌های خود را علیه رژیم بعث اجرا کنند.

وی در پایان نقش ارتش در دفاع مقدس را بی‌بدیل خواند و گفت: اقدامات ارتش در حفظ انقلاب اسلامی و حفظ کشورمان بسیار شایان بوده که ایستادگی در برابر رژیم بعث در هشت سال دفاع مقدس تنها و تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: