رییس محیط زیست گفت: به‌رغم افزایش ۳۰ درصدی آتش سوزی‌ جنگلی در عرصه‌ تحت مدیریت سازمان طی سال‌جاری، مساحت جنگلی خسارت دیده، با کاهش ۴۰ درصد مواجه بوده که این آمار به دلیل برنامه‌ مدیریتی پیشگیرانه چون برگزاری مانور آمادگی مقابله با آتش سوزی بوده است.
کد خبر: ۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸        14 February 2016
رییس محیط زیست گفت: به‌رغم افزایش ۳۰ درصدی آتش سوزی‌ جنگلی در عرصه‌ تحت مدیریت سازمان طی سال‌جاری، مساحت جنگلی خسارت دیده، با کاهش ۴۰ درصد مواجه بوده که این آمار به دلیل برنامه‌ مدیریتی پیشگیرانه چون برگزاری مانور آمادگی مقابله با آتش سوزی بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از سازمان حفاظت از محیط زیست، معصومه ابتکار در دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه منابع طبیعی و محیط زیست ایران اظهار داشت: محورها و موضوعات مشترک میان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی همچون مقابله با گردوغبار، بیابان‌زدایی، مقابله با فرسایش خاک، مدیریت مراتع و دامداری، مدیریت کشاورزی و حفاظت از عرصه‌های جنگلی وجود دارد؛ بهبود شرایط محیط زیست و منابع طبیعی کشور و رفع چالش‌های متعدد کنونی تنها از طریق مدیریت علمی و صحیح امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه به طور نمونه به رغم افزایش 30 درصدی وقوع آتش سوزی های جنگلی در عرصه‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست طی سالجاری، مساحت جنگلی خسارت دیده، با کاهش 40 درصدی مواجه بوده است، اظهار کرد: این آمار تنها به واسطه برنامه‌های مدیریتی پیشگیرانه و صحیح همچون برگزاری مانورهای آمادگی مقابله با آتش سوزی بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره‌ای هم به تلاش‌های دولت یازدهم برای حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست کشور داشت و گفت: طرح تنفس جنگل ها که با هدف توقف بهره‌برداری از جنگل‌های طبیعی کشور و حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی به ویژه جنگل‌های هیرکانی در شمال ایران است از جمله این اقدامات و تلاش‌ها است.

ابتکار در ادامه بررسی راهکارهای افزایش همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و اعضای اتحادیه منابع طبیعی و محیط زیست ایران پیشنهاد داد: نشستی به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور اعضای ستاد ملی احیا دریاچه ارومیه و کارشناسان دانشگاه‌های مرتبط و درگیر استان های آذربایجان غربی و شرقی به منظور شرح اقدامات و برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت و نگاه سایر دانشگاهیان همچون اعضای اتحادیه منابع طبیعی و محیط زیست ایران برگزار شود.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری اتحادیه منابع طبیعی و محیط زیست ایران با سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: استفاده از توان دانشگاهیان و متخصصان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به ویژه در قالب اتاق‌های فکر معاونت‌های تخصصی سازمان، همچنین جلسات مشورتی و تصمیم سازی از جمله استراتژی‌های مدیریتی در دوره جدید مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

تاکید بر ضرورت رشد و توسعه اشتغال سبز در کشور، استفاده از ظرفیت های ملی و بین المللی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست کشور، اجرایی کردن سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری، جلوگیری از اجرایی شدن طرح های مخرب منابع طبیعی و محیط زیست ایران از جمله محورهای مطورحه در این جلسه بود.

گفتنی است فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه رئیس اتحادیه منابع طبیعی و محیط زیست ایران، حسین ارزانی، غلامرضا رفیعی، مجید مخدوم، باریس مجنونیان از اعضای هیات مدیره منابع طبیعی و محیط زیست ایران از جمله حاضرین در این جلسه بودند که به ارائه پیشنهادات و نظرات برای بسط همکاری‌ها پرداختند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: