در خوزستان خیز سنگین از بیماری کرونا را داریم؛
وزیر بهداشت گفت:، تفاوت ویژه ویروس انگلیسی با ویروس قبلی در آن است که در ویروس قبلی میزان بیماری زایی سرپایی ۷ تا ۱۰ روز بوده، اما در این ویروس، بیمار با ۷۲ ساعت وارد مرحله بستری و دچار گرفتگی شدید ریه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴        24 February 2021

دکتر سعید نمکی در جلسه آخرین وضعیت همه گیری کرونا در کشور در رصد خانه سلامت وزارت بهداشت اظهارداشت: اولین مورد از ویروس کرونای انگلیسی را در قزوین و البرز مشاهده کردیم که با کمک استاندار این ویروس در آنجا زمین گیر شد.

وی گفت: در خوزستان خیز سنگین از بیماری را داریم و میزان بیماران سرپایی در کشور در دو هفته اخیر رو به افزایش است و تفاوت ویژه این ویروس (انگلیسی) با ویروس قبلی در آن است که در ویروس قبلی میزان بیماری زایی سرپایی ۷ تا ۱۰ روز بوده، اما در این ویروس، بیمار با ۷۲ ساعت واحد مرحله بستری و دچار گرفتگی شدید ریه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پژشکی در خصوص واکسن گفت: خوشبختانه مرحله دوم تزریق واکسن از امروز آغاز شد و در ابتدا گروه‌های آسیب پذیر از جمله گروه درمان، بخش‌های درمانی، جانبازان شیمیایی، سالمندان، معلولان، تیم‌های بهداشتی و غسالخانه‌ها جزو اولین گروه تزریق واکسن هستند.


وی افزود: واکسن جدید اوایل هفته آینده به دستمان می‌رسد و تزریق آن آغاز می‌شود؛ تا زمانی که واکسن تولید داخل ساخته شود.


وزیر بهداشت درباره واکسن برکت اظهارداشت: فاز اول این واکسن به خوبی انجام شده است و فاز ۲ و ۳ را به خوبی طی می‌کنیم و در اردیبهشت امیدواریم وضعیت ساخت واکسن پاستور نیز به خوبی طی شود.

نمکی تاکید کرد: فاز اول علمی واکسن رازی نیز شروع شده و همچنین قرار است واکسن از چین وارد کشور شود و تا آخر اسفند این واکسن وارد خواهد شد و بقیه از اوایل بهار تکمیل می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به انتقادهای شدید با ادبیات خاص خود در روزهای گذشته،گفت: همکاران عزیزم در نظام سلامت احساس نکنند که فرمانده این مجموعه دچار روانی پریشان و دلی آزرده از اوضاع است، اما بعضی وقت‌ها ترمز از دست خارج می‌شود و ممکن است من هم جملاتی را در اوج عصبانیت بیان کنم.

وی افزود:"مرا دردیست اندر دل که گر گویم زبان سوزد، وگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد"


وزیر بهداشت اظهارداشت: این هم چیزی نیست جز عشق به مردم و دلسوزی برای اینکه مبادا مردم عزیز کشورم دوباره گرفتار موج جدید بیماری شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: مرحله دوم واکسیناسیون را از امروز شروع کردیم و در گروه‌های آسیب‌پذیر این کار استمرار پیدا می‌کند.
همچنین عزیزان اورژانس، جانبازان، آسایشگاه سالمندان و معلولان، تیم بهداشت و غسالخانه‌ها را به عنوان خط مقدم مواجهه با کرونا از امروز واکسیناسیون خواهیم کرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: