بر سر نحوه استفاده از منابع ارزی بلوکه ایران در کره جنوبی توافق شد؛
رئیس کل بانک مرکزی درباره سرانجام منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در ارتباط با مذاکراتی که با سفیر کره جنوبی شد مقرر شد چگونه از منابع خودمان استفاده کنیم و اگر کره‌ای ها پرداخت نکنند ما هم اقدامات خود را می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱        24 February 2021

همتی: در فاز نخست دستور پرداخت یک میلیارد دلار منابع بلوکه در کره جنوبی صادر شد + جزئیات جدید از توافق ارزی با کره

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سرانجام منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در ارتباط با مذاکراتی که با سفیر کره جنوبی شد، مقرر شد چگونه از منابع خودمان استفاده کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد: کره جنوبی خود خواستار مذاکره برای پرداخت شده است و راه را به آن‌ها نشان داده‌ایم و دستور پرداخت صادر شده، بنابراین هر زمانی که بخواهند این پرداخت انجام می‌شود و چنانچه پرداخت عملیاتی نشود، پیگیری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

همتی در عین حال اظهارداشت: باید با توافق به جلو پیش برویم و دید که براساس توافق چگونه می‌توان اقدام مربوطه را با موفقیت به پایان رساند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مذاکرات گسترده با کشور‌هایی مانند عمان، ژاپن، عراق و کره را آغاز کرده‌ایم، اکنون فضای بهتری حاکم شده و کار‌ها بتدریج پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کشور‌ها قادر به دریافت مجوز افک بوده‌اند یا خیر؟ گفت: این موضوع مشکل آنهاست و ارتباطی به ما ندارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: