سناریویی برای انتخابات ۷ اسفند
اصلاح طلبان میانه رو که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اقدام کرده اند، چهره هایی موجه هستند که از سوی هیئت های اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شده اند.
کد خبر: ۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱        26 February 2016
به گزارش میزان، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نه تنها عرصه رقابت برای کسب قدرت بلکه عرصه حضور مردم پای صندوق های رأی برای عزت و اقتدار ملی انقلاب اسلامی است. در کنار این اتفاق مهم و سرنوشت ساز، انتخاب افراد واجد شرایط و اصلح تر هم اهمیت ویژه ای دارد.

اما در این میان، اصلاح طلبان تندرو تقش دیگری را ایفا می  کنند و هدفی دیگر را دنبال. آنها که در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ با افراط گری های خود و ادعای پوچ و بی اساس تقلب در انتخابات فتنه ای به پا کردند که هزینه های زیادی را به مردم و انقلاب وارد کرد، اکنون هم شواهد و قرائن نشان می دهد که سعی دارند از دل انتخابات ۷ اسفند بهانه ای بتراشند و فتنه ای دیگر به پا کنند.

از چنین افراد و شخصیت هایی که به راحتی همه چیز را زیر پا گذاشتند و به قانون بی احترامی نمودند بار دیگر هم بر می آید که دست به چنین کاری بزنند. اگر تا پیش از این سیاست آنها پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ قهر با صندوق ها بود، اما اکنون تغییر تاکتیک داده اند و هر کدام از آنها که پیش از این دستور قهر برای خود و هواداران صادر کرده بودند، امروز دستور می دهند که خودمان در انتخابات شرکت می کنیم و مردم که خطاب آنها همان هوادارانشان است با صندق های رأی قهر نکنند.

بازندگان سیاسی عرصه انتخابات که آستانه تحمل آنها بسیار پایین است، بر اساس یک ادعای غیر قابل اثبات و بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شدند که در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ تقلب شده است. این طیف سیاسی از جنس افراطی حتی انتخابات مجلس هشتم در سال ۹۰ را تحریم کردند اما هیچ اتفاقی در روند حضور میلیونی مردم پای صندوق های رأی نیفتاد.

تصور آنها این بود که جایگاه و پایگاه اجتماعی خوبی دارند و اگر انتخابات را تحریم کنند هواداران آنها که میلیونی هم هستند، با آنها همراهی خواهند کرد و پای صندوق های رأی حاضر نخواهند شد و به همین خاطر انقلاب و نظام با چالش سیاسی به خاطر کمرنگ شدن حضور مردم روبرو می شود.

اما چنین اتفاقی نیفتاد و آنهایی که انتخابات را تحریم کرده بودند برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برنامه ریزی کردند. هر چند باز هم جایگاه و پایگاه اجتماعی آنها در میان مردم نحیف و ضعیف بوده است، اما توهم آن را داشتند. مشکل اساسی طیف اصلاحات به ویژه از نوع افراطی آن در این بوده است که خود را حق مطلق می داند و هیچگاه نمی پذیرد که اشتباهی و غلطی در کارش وجود داشته است. حتی توقع دارد که از او عذرخواهی هم شود!

آنها همچنان اصرار دارند که در انتخابات ۸۸ تقلب شده است، حصر سران فتنه غیر قانونی است و باید برداشته شود، رأی علیه داعش و بسیاری اتهامات و ادعاهای دیگر که نشانی از تقوا و اخلاق در آنها دیده نمی شود.

از میان تعدادی از این شخصیت های اصلاح طلب از جنس افراطی روحانیونی هم دیده می شوند که قطعاً در دروس خود اخلاق اسلامی را هم پاس کرده اند اما در مقام اجرای آن بر نمی آیند.

اما نکته ای در این اتفاق نهفته است. نکته ای که اگر درست باشد که البته تحلیل ها و شواهد آن را درست می داند، پروژه دیگری در دستور کار قرار دارد که از آن سوی آب، هم طرح و برنامه ارائه می شود و هم در داخل عوامل دیگر با دریافت برنامه ها و تلفیق آن با اهداف خود، راه را برای اجرای آن هموار می سازد.

چرایی دعوت رسانه هایی مانند بی بی سی برای شرکت در انتخابات که پیش از این برنامه های تحریمی علیه انتخابات پخش می کرد، روشن می سازد که طیف خاص اصلاح طلب از جنس افراطی با همراهی اتاق فکر رسانه های معاند به این نتیجه رسیده اند که در انتخابات ۷ اسفند حاضر شوند و القاء کنند که هواداران زیادی هم دارند.

سیاست نظام همواره بر حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده است و تاکنون نمونه ای یافت نمی شود که سران و مسئولین نظام و دستگاه های ذیربط تلاش کرده باشند که مردم حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند.

اصلاح طلبان افراطی با این فراخوان خود می خواهند القاء کنند که ابتدا حضور مردم به خاطر دعوت ما بوده است و آنهایی که با صندوق های رأی قهر کرده بودند به خاطر ما آشتی را در پیش گرفتند. همچنین اگر پیروز میدان نشدند و نامزدهای آنها نتوانستند اکثریت آراء را به دست آورند، بار دیگر ملعبه ای به پا کنند و بگویند در انتخابات تقلب شده است.

گروهی که این کار را انجام داده بار دیگر هم می تواند به شیوه ای دیگر دست به این کار بزند برای چنین شخصیت هایی پشت پا زدن به منافع ملی و آرمان های انقلاب بسیار ساده است.

آنهایی که اقدام به موقع و به هنگام نیروی دریایی سپاه پاسداران را در بازداشت نظامیان آمریکایی که به آبهای کشورمان تعرض کرده بودند داعش گونه می دانند و پخش تصاویر بازداشت آنها را غیر اخلاقی معرفی می کنند، چگونه می توان به آنها اعتماد کرد؟! اینگونه افراد را می توان مملکت به باد بده نام گذاشت که اگر تاکنون با وجود چنین افراد و دیدگاهی کشور و انقلاب اسلامی پا برجا مانده به خاطر وجود و حضور نیروهای انقلابی است که هر گاه لازم بوده است وارد میدان شده اند.

در هر صورت روز جمعه روزی است که بار دیگر ماهیت واقعی برخی برای مردم روشن می شود. انتخابات تنها یک انتخاب نیست که مردم بیایند و نام هایی را بنویسند و در صندوق بیندازند، بلکه یک اتفاق روشنگرانه و آگاه سازانه است تا چهره واقعی خیلی ها برای مردم و انقلاب روشن تر شود. اکنون هم اصلاح طلبان میانه رو مراقب باشند به درد دوستان اصلاح طلب افراطی خود دچار نشوند که زمینه برای آن وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: