اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ منتشر شد و داوطلبان تا ۸ بهمن می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.
کد خبر: ۸۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶        25 January 2021
متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور که در مهلت تعیین شده (آذرماه ۹۹) نتوانستند در آزمون ثبت نام کنند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام اقدام کنند.

مهلت مجدد ثبت نام در آزمون از یکشنبه ۵ بهمن آغاز شده است و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹ فرصت دارند با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام جدید یا ویرایش فرم ثبت نام قبلی اقدام کنند.

تمامی متقاضیان باید با مطالعه دفترچه ثبت نام و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در آزمون ثبت نام کنند.

هر متقاضی می‌تواند در صورت واجد شرایط بودن حداکثر در دو رشته امتحانی ثبت‌نام کند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش، مبلغ ۹۰۰ هزار ریال (۹۰ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی پرداخت کنند.

مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ ریال (۸۵۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از متقاضیان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر مبلغ ۹۰۰ هزار ریال (۹۰ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال (۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال (۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ نیز اعلام شده است.

در مجموعه امتحانی ۱۱۱۰، رشته «زبان شناسی رایانشی» با ردیف رشته ۴ و کد ضریب «۱» اضافه شد.

در مجموعه امتحانی ۱۱۱۱، در ردیف رشته ۳، رشته «علوم قرآنی (برنامه درسی خاص)» صرفاً توسط «دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب» پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

در مجموعه امتحانی ۱۱۲۸، در بخش عنوان دروس امتحانی، نام درس دوم از «واژگان و حروف کانچی» به «واژگان و حروف کانجی» اصلاح شده است.

در مجموعه امتحانی ۱۱۳۱، نام رشته گرایش «مطالعات جهان گرایش مطالعات شبه قاره هند» به «مطالعات جهان گرایش مطالعات هند» اصلاح شد.

در مجموعه امتحانی ۱۲۰۴، ردیف رشته «مواد، انرژی و تکنولوژی کوانتومی» از «۲» به «۸» اصلاح شد.

علاقه‌مندان می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

 آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه ۳ خرداد تا روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: