رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دلیل افزایش قیمت مرغ را در روز‌های گذشته کمبود عرضه به بازار اعلام کرد و گفت: اگر ظرف ۲۴ ساعت آینده قیمت مصوب به بازار برنگردد، شرکت پشتیبانی امور دام، نسبت به توزیع مرغ اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸        24 January 2021
عباس تابش در گفت‌و‌گوی تلویزیونی در خصوص افزایش قیمت مرغ در روز‌های گذشته گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت مرغ در بازار، افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشته است که عمده علت آن مربوط به بحث عدم عرضه بود که روز گذشته این موضوع به صورت بازدید میدانی از میدان بهمن مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دلیل دیگر کمبود عرضه را مربوط به بارندگی‌های اخیر دانست و افزود: بخش دیگر کمبود عرضه نیز مربوط به جمع‌آوری مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام بود که با توافق به عمل آمده، مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام، جمع آوری مرغ را برای تامین ذخایر متوقف کرده است تا بتوانیم قیمت را متعادل شده و به قیمت مصوب برگردانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ظرف ۲۴ ساعت آینده، قیمت بازار به قیمت مصوب برنگردد، شرکت پشتیبانی امور دام، در راستای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، نسبت به توزیع مرغ در بین مصرف‌کنندگان اقدام خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
افزایش دوباره قیمت مرغ در راه است؟
تابش با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای جوجه ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای پایان سال، گفت: با توجه به اینکه معاونین وزارت کشاورزی صراحتا اعلام کردند که ۱۰۰ درصد نهاده تحویل تولیدکنندگان می‌دهند، بنابراین مشکلی در تامین نباید وجود داشته باشد.

وی در خصوص بحث نظارت با تاکید بر اینکه نظارت یک موضوع فرآیندی است، بیان کرد: نمی‌توان مرغی را به بازار عرضه نکرد و انتظار داشت که بازرس در حلقه آخر، معجزه کند؛ اولین بحث نظارت، تأمین کالاست، اگر به اندازه کافی تامین کالا را نداشته باشیم، حتما در حلقه آخر با مشکل مواجه خواهیم بود؛ در مورد گران شدن قیمت مرغ در دو روز گذشته با کمبود تأمین مواجه بودیم که در رابطه با جمع‌آوری مرغ و حمل نقل بوده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در توضیح تامین مرغ و تخم و تخم مرغ بازار شب عید گفت: مصوب شد وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی لازم را برای جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه داشته باشد؛ در مورد تخم‌مرغ هم بحث تامین وجود دارد، متاسفانه بازدید‌های میدانی نشان داد که در ۱۰ روز گذشته تخم‌مرغی از واحد‌های تولیدی به واحد‌های بسته‌بندی تحویل داده نشده است؛ نیاز و احد‌های بسته‌بندی تخم مرغ، را روزانه ۴۰۰ تُن است و این نیاز تامین نشده است.

وی در پایان با تکذیب افزایش قیمت قند و شکر در بازار گفت: شکر با ارز نیمایی تامین می‌شود و در حال حاضر برای تامین شکر خانوار هیچ مشکلی وجود ندارد و شکر‌های موجود در بازار متعلق به مصرف خانوار است که با قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: