توقف نگران کننده روند نزولی کرونا در کشور؛
معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه نگرانی از آینده واقع بینانه است، گفت: بخش مهمی از این نگرانی متوجه کادر درمان است که تاب آوری اوج گیری دوباره بیماری را نداشته باشند.
کد خبر: ۸۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶        21 January 2021

 «ایرج حریرچی» چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: این در حالی است که بسیاری کارشناسان سازمان بهداشت جهانی معتقدند که با تزریق واکسن به ۸۵ درصد جمعیت هرکشوری می توانیم نسبت به بیماری کرونا احساس ایمنی بکنیم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واکسن کرونا پس از تزریق اولین دوز ایمنی ندارد، بلکه در تزریق دوز دوم است که به تدریج واکسن کرونا ایمنی خود را نشان می دهد.

وی به اهمیت کاهش سفرهای بین استانی  اشاره کرد و گفت: تقاضای ما از مردم است است که از سفرها به خصوص در ایام عید خودداری کنند زیرا با افزایش سفر به خصوص در ایم عید خطر بیشتری متوجه کشور خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: ما از تمام مجریان درخواست داریم به منظور کاهش تلفات کرونا در کشور مقررات سختگیرانه تری را به اجرا بگذارند و هر عروسی در هر منطقه ای به یک فاجعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مردم از خریدهای حضوری در معابر خودداری کنند، افزود: در این شرایط مردم هرگونه خریدهای خود را به صورت مجازی و اینترنتی انجام دهند و خرید های حضوری خود را به حداقل برسانند.

حریرچی تاکید کرد: در یک سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا مردم جهان فقیر شده اند و فاصله طبقاتی نیز در بین مردم بیشتر شده لذا ضروری است که مردم به صحنه بیایند و به یکدیگر کمک کنند.

وی توضیح داد که برای کاهش فوتی ها ما به دنبال کاهش سفر و رفت و آمد مردم در کشور هستیم اما با اعمال محدودیت ها رفتن مردم به ارتفاعات تهران نسبت به گذشته ۳.۵ برابر شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی کشور منفی ۴.۹ و ۵.۶ بود، افزود که  اما در سال جاری رشد اقتصادی به دو یا سه دهم درصد مثبت رسیده و این نشان می دهد که در اقتصاد و بهداشت مدیریت خوبی داشته ایم.

حریرچی نسبت به آغاز موج چهارم کرونا در استان ها هشدار داد و گفت: اگر محدودیت ها توسط مجریان سختگیرانه تر اعمال نشوند، شاهد افرایش فوتی های کرونایی در موج چهارم خواهیم بود.

** آغاز واکسیناسیون مردم از خرداد ماه ۱۴۰۰

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا در این برنامه تلویزیونی به روند تولید واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تولید واکن در داخل واکسیناسیون مردم از پایان خرداد ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

«مصطفی قانعی» با توجه به تولید انبوه واکسن در کشور ما در شهریورماه سال ۱۴۰۰ هیچ کمبودی در خصوص واکسن کرونا در کشور نخواهیم داشت.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: اگر بتوانیم هر هفته به طور متوسط  به ۷۰۰ هزار نفر را واکسن تزریق کنیم در این صورت تا پایان سال ۱۴۰۰ با انجام واکسیناسیون می توانیم زنجیره کرونا را در کشور قطع کنیم.

وی توضیح داد که ما قبلا واردات واکسن فایزر را از رده خارج کرده بودیم و بیشتر به دنبال واردات واکسنی بودیم که برای ما صرفه اقتصادی داشته باشد و اولین مورد واردات واکسن مربوط به کوواکس است که پس از واردات این واکسن ها با اولویت بندی تزریق آن آغاز می شود.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا توضیح داد که با این حال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تولید حجم انبوه واکسن کرونا در کشور در پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و قبل از آن از واکسن های وارداتی استفاده خواهد شد.

قانعی گفت که خوشبختانه روند تولید واکسن ایرانی موفقیت آمیز در حال انجام است و زیرساخت های مورد نیاز برای تولید ۵ نوع واکسن ایرانی در حال آماده سازی است و هم اکنون زیر ساخت برای تولید واکسن برکت آماده شده و در حال تولید این واکسن هستیم.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا افزود: زیر ساخت مورد نیاز برای تولید واکسن رازی دو هفته آینده آماده می شود، زیر ساخت تولید واکسن پاستور از اواخر اسفند ماه با همکاری کوبایی ها  آغاز می شود و وضعیت دو واکسن دیگر ایرانی پس از اخذ مجوز بالینی تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

** نگران افزایش سفر مردم از استان های تهران و البرز به مازندران هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در این برنامه تلویزیونی  به وضعیت قرمز در چندین شهر استان مازندران اشاره کرد و  گفت: شرایط آب و هوایی و افزایش سفر مردم از استان های تهران و البرز به مازندران نگرانی های ما را افزایش داده است.

 «سید عباس موسوی » افزود: با توجه به شرایط نگران کننده کرونا در استان مازندران هم اکنون انجام بیش از ۴ هزار تست کرونا از مردم این استان در دستور کار قرار گرفته و استان از نظر نسبت جمعیت به فوتی ها وضعیت خوبی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با بیان اینکه فقط در روز جاری در استان ۶۳۰۰ نفر مبتلا به کرونا ردیابی شدند، ادامه داد: تقاضای ما از مسئولان این است که راه های ورودی به استان بیشتر کنترل شود تا ورودی استان مازندران کمتر شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: