در استان مازندران بیشترین گرفتاری را داریم؛
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن کرونا بر اساس نگاه و اصول کارشناسی بزودی تامین می شود و ارز لازم برای خرید واکسن نیز تامین شده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱        13 January 2021

دکتر سعید نمکی در رصد خانه طرح شهید سلیمانی اظهارداشت: براساس آمار در شبانه روز گذشته، چهار هزار و ۲۸۱ نفر در آمریکا، هزار و 223 نفر در بریتانیا، هزار و ۱۰۹ نفر در برزیل، هزار و ۱۰۶ نفر در آلمان، ۶۱۶ نفر در ایتالیا، ۴۵۲ نفر در فرانسه، ۴۰۸ نفر در اسپانیا و ۱۷۱ نفر در ترکیه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.


وزیر بهداشت با اشاره به آمار دو رقمی مرگ در ایران گفت:این وضعیت همچنان برای ما مطلوب نیست، ولی بهتر از دنیاست و مبتلایان به ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی، در ایران از ۵ نفر بیشتر نبوده است و مورد جدیدی نیز گزارش نشده است.

نمکی افزود: در استان مازندران بیشترین گرفتاری را داریم، امروز ۲۱ هموطن ما در این استان به دلیل کرونا از دست رفتند، دو شهر کردکوی و بندر گز در گلستان هم جزو شهر‌های قرمز هستند و کارگران فصلی در این دو شهر این ویروس را جابه‌جا کرده اند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: مردم نباید به سمت عادی پنداری بروند، ما مواردی از خیز جدید در نقاطی از کشور به خصوص در موارد سرپایی مشاهده کرده ایم.

وی گفت: برای تهیه واکسن از منابع معتبر تلاش می‌کنیم و به رغم بحث‌های که در جامعه است در وزارت بهداشت با نگاه کارشناسی خدمت تصمیم گیران رده بالای جمهوری اسلامی هستیم و بدون توجه به هر پدیده غیر کارشناسی کار را دنبال می‌کنیم. در دولت هم بنده موضوع را طرح کردم. بانک مرکزی هم برای تامین ارز اعلام آمادگی کرد؛ و به زودی واکسن را وارد می‌کنیم.

وزیر بهداشت اظهارداشت: پروتکل‌های تزریق واکسن کرونا نیز تدوین شده و معلوم است که به چه گروه‌های هدف و آسیب پذیر باید تزریق کنیم و از کجا باید شروع کنیم. در مورد واکسن داخلی هم آزمایش انسانی بسیار موفق بوده است و به رغم برخی جوسازی‌ها کار به خوبی جلو می‌رود.

وزیر بهداشت افزود: در مورد واکسن مشترک با کوبا نیز باید گفت کوبا کشور قدرتمندی در ساخت واکسن است و قبلا هم در تولید واکسن هپاتیت بی همکاری با این کشور را تجربه کردیم و اکنون نیز تولید واکسن کرونا را با همکاری انستیتو پاستور ایران و با دانشمدان کوبا دنبال می‌کنیم. فاز یک و دو تولید این واکسن بعد از مطالعات حیوانی پشت سر گذاشته شده و قرارداد تولید واکسن نیز با کوبا بسته شده است. فاز سه با وسواس انجام می‌شود و در بهار آینده می‌توانیم با اطمینان با تولید واکسن داخلی یا تولید واکسن مشترک در خدمت مردم باشیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: